Sökning: "strategiskt beteende"
Visar resultat 1 - 5 av 58 uppsatser innehållade orden strategiskt beteende.
1. Välkommen in : En kvalitativ fallstudie om betydelsen av kommunikationen mellan ledare och nyanställd för en välfungerande socialiseringsprocess
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-); Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknikSammanfattning : Problemformulering och syfte: Idag stannar nyanställda allt kortare tid på sina arbetsplatser. En av de främsta orsakerna till detta är upplevelsen av bristande återkoppling, uppskattning och stöd från ledaren samt misslyckande med att förmedla och implementera organisationens kultur till nya arbetstagare. LÄS MER
2. Betong: Effekter av FysiskPlanering : Den Fysiska Planeringens Påverkan på MänniskorsBeteende: En fallstudie av Vallastaden
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Utmaningar som ökad stillasittande, ohälsa och klimatförändringar kräver nya strategier. Vallastaden i Linköping exemplifieras som ett projekt som använt innovativa strategier för att möta globala utmaningar. LÄS MER
3. Humor som smörjmedel vid organisatoriska förändringar : en studie om förändringskonsulters strategiska användning av humor
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : För att hantera utmaningarna som kan uppstå vid organisationsförändringar anlitar företagsledningar allt oftare externa förändringskonsulter. Förändringskonsulter är en typ av externa experter som utför olika utveckling och förändringsuppdrag inom organisationer. LÄS MER
4. Komplexitet med hantering och utveckling av cyberfysiska system (CPS) i sjukhusmiljö
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Denna rapport närmar sig cyberfysiska system (CPS) ur både användnings- och utvecklingsperspektiv, med särskilt fokus på utmaningarna i en sjukhusmiljö. Vikten av en kontinuerlig utveckling för att optimera teknologins prestanda och användbarhet betonas, och de specifika utmaningar som är unika för en sjukhusmiljö belyses. LÄS MER
5. Consumers behavior during the Covid-19 pandemic : A quantitative study on consumers' experience and purchase decision about fast fashion advertising on social media during the Covid-19 pandemic
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Bakgrund: Sociala medier har blivit en plattform för kommunikation mellan företag och konsumenter. Konsumenter kan samla information innan ett köp och därför är annonsering på sociala medier ett strategiskt verktyg för att rikta in sig på konsumenter och skapa behov. LÄS MER