Sökning: "studios"

Visar resultat 1 - 5 av 182 uppsatser innehållade ordet studios.

  1. 1. LET’S LEVEL UP OUR COMMUNICATION A Study of Communication Challenges in Game Development Teams

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Fina Blomberg; Louise Lind; [2023-02-01]
    Nyckelord :internal communication; multidisciplinary teams; game development; management;

    Sammanfattning : Video games are growing fast in popularity, and while gaming has been primarily an entertainment medium, educators have also realized its benefits as a learning tool. However, little research is done on the complexity of communication in game development projects, though studies of challenges in game development often men-tion communication problems causing delays, stress, and inefficiency. LÄS MER

  2. 2. Dis, en trädgård för folket

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Pauline Bornegård; [2023]
    Nyckelord :hus för folket; folkets hus; Lidatorp; trädgård; ekologisk hållbarhet; social hållbarhet; offentlig byggnad; Nynäshamn;

    Sammanfattning : Dis - ett hus för folket, bildar tillsammans med sin trädgård en plats tänkt att ge välbefinnande till både människa och natur. Projektet är beläget strax utanför Nynäshamn  i Lidatorp, precis intill sjön Älvviken. LÄS MER

  3. 3. CLONING IN THE VIDEO GAME INDUSTRY : A literature review

    Master-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Changsong Mao; [2023]
    Nyckelord :game clone; game cloning; game plagiarism; game copyright; game imitation;

    Sammanfattning : Video game cloning is controversial within the industry, both because copyright laws do not protect game mechanics, and because people’s judgements about game cloning are unclear. Therefore, this study aims to examine the current literature related to game cloning and summarise the impact of cloning on the game industry, as well as the challenges faced by developers. LÄS MER

  4. 4. Leveling Up the Playing Field: Exploring the Strengths and Weaknesses of AI-Generated Content in Game Development

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Martin Kings; Simon Täcklind; [2023]
    Nyckelord :Game Development; AI; ChatGPT; DALL-E; Content Generation; Evaluation;

    Sammanfattning : The development of video games is a long and expensive process, and it is not uncommon for studios to require their workers to work overtime to meet deadlines, resulting in stressful work environments and reduced worker performance. Recent advancements in artificial intelligence (AI) research have people excited that perhaps this might change. LÄS MER

  5. 5. Ateljéns betydelse för barns lärande : En kvalitativ studie kring utformningen av den fysiska miljön i förskolors ateljéer.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Cornelia Harrysson; Ebba Lind; [2023]
    Nyckelord :studio; accessibility; materials; physical environment; sociocultural perspective; Reggio Emilia.; Ateljén; tillgänglighet; material; den fysiska miljön; sociokulturellt perspektiv; Reggio Emilia.;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur förskollärare och rektorer samarbetar och resonerar kring utformningen av den fysiska miljön i förskolors ateljéer. De forskningsfrågor som berörs i studien är: Hur resonerar förskollärare och rektorer kring materialets tillgänglighet i utformningen av den fysiska miljön i ateljén? Och Hur ser förskollärarna och rektorerna på samarbetet kring utformningen av den fysiska miljön i ateljén? I studien användes kvalitativa semistrukturerade intervjuer som metod och studiens teoretiska ramverk är ett sociokulturellt perspektiv och rummet som den tredje pedagogen inom Reggio Emilia. LÄS MER