Sökning: "syfte problemformulering förskola"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden syfte problemformulering förskola.

  1. 1. Håll i och håll ut – lika enkelt i förskolan? : En fenomenologisk studie om förskollärare och barnskötares upplevelser av hur coronapandemin har påverkat deras verksamhet.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Josefine Rosenberg; Emma Olsson; [2021]
    Nyckelord :COVID-19; essens; fenomenologi; förskola; pandemi; upplevelse; verksamhet.;

    Sammanfattning : I denna studie undersöks förändringar i förskolans verksamhet på grund av pandemin Covid-19. Vi har genom egna erfarenheter sett hur personal fått kämpa för att få verksamheten att gå ihop och skapa en fungerande vardag. LÄS MER

  2. 2. Undervisning i förskolan : En kvalitativ studie om förskollärares tankar, åsikter och erfarenheter av begreppet undervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Lina Dahl; Cajsa Green; [2017]
    Nyckelord :Förskollärare; undervisning; utveckling; lärande och förskola.;

    Sammanfattning : Denna studie har som syfte att ta reda på hur begreppet undervisning definieras av förskollärare och hur de förhåller sig till det i förskolans verksamhet. Vår problemformulering ligger i att ta reda på vilka tankar, åsikter och erfarenheter tio olika förskollärare har om begreppet undervisning. LÄS MER

  3. 3. Tio vilda hästar till toppen - ett utvecklingsarbete om upplevelsebaserat lärande i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Pia Nilsson; Patricia Saksholm; [2016]
    Nyckelord :Förskola; Miniäventyr; Upplevelsebaserat lärande; Utvecklingsarbete; Äventyrspedagogik;

    Sammanfattning : Av de erfarenheter vi har från förskolan har vi båda känt att upplevelsebaserat lärande inte alls har den centrala roll i verksamheten som vi anser att den borde ha. Därför är syftet med examensarbetet att vinna mer kunskap om ämnet dels för vårt eget framtida arbetssätt men även för andra att kunna ta del av. LÄS MER

  4. 4. Min är inte fin längre! – En studie om hur barn stöttas i sitt spontana bildskapande.

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Emma Säveskog; Anna Adamsson; [2014]
    Nyckelord :Spontant bildskapande; Stöttning; Förskola; Pedago;

    Sammanfattning : Syfte och huvudfråga: Syftet med studien var att undersöka vilka uppfattningar som fannshos pedagoger om barns spontana bildskapande. Då vi utifrån våra tidigare erfarenheter tycktoss se olika synsätt hos pedagoger i hur de agerar med barnen i deras spontana bildskapandeville vi undersöka hur stöttningen såg ut. LÄS MER

  5. 5. Svaghet eller styrka

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Hanna Svensson; Anna Rynning; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : InledningInom förskola och skola möter vi ständigt barn som har diagnostiserats med diverse symtomdiagnoser. Vårförhoppning med detta arbete är att hjälpa pedagoger att få syn på de olika perspektiv som finns inom området, iriktning mot ett vidgat perspektiv. LÄS MER