Sökning: "symbolic brand"

Visar resultat 31 - 35 av 90 uppsatser innehållade orden symbolic brand.

  1. 31. Etisk grön marknadskommunikation - ett nutida företags väg till framgång

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Louise Carlsson; Lisa Lindfors; [2019]
    Nyckelord :etisk grön marknadsföring; etisk grön marknadskommunikation; etisk grön konsumtion; symbolisk marknadskommunikation; identitetsskapande; retorik ethical green marketing; ethical green consumption; symbolic marketing communications; identity; rhetoric; Social Sciences;

    Sammanfattning : Etisk grön marknadsföring har blivit en allt viktigare kommunikationsstrategi för företag och varumärken att implementera efter att fler konsumenter har börjat bry sig om etiska och gröna frågor. Samtidigt är det av vikt för varumärken att få konsumenter att vilja bli förknippade med just det egna varumärket i den konkurrenskraftiga marknad som existerar i dag. LÄS MER

  2. 32. Got no milk? Exploring consumer involvement and brand identity of the non-dairy brands Oatly and Alpro

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rebin Naderi; William O’Riordan; Emelie Pine; Catalina Constantin; [2019]
    Nyckelord :Consumer Involvement; Brand Identity Prism; Oatly; Alpro; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to examine consumer involvement with brands in the non-dairy product category and to identify the notable facets of the brands identity in this low-involvement product category. Methodology: Literature review, two case studies (Oatly and Alpro), four semi-structured interviews. LÄS MER

  3. 33. Brand Personality Dimensions in Sweden - Developing a Brand Personality Scale among Swedish Consumers

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Evelina Andila; Selena Fridvad; [2018]
    Nyckelord :Brand personality; Brand management; Culture; Consumer attitudes; Sweden; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to examine how Aaker’s (1997) brand personality scale functions in a culture outside of its country of origin and develop a deeper understanding of how Swedish consumers ascribe commercial brands symbolic values in terms of human personality traits. The thesis applies a quantitative research approach where data aggregation and analysis is conducted in a total of three interlinked studies. LÄS MER

  4. 34. ”Man är ju också människa, man är ingen robot.” : En kvalitativ studie av polisers privata kommunikation online.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Linus Jonsheden; Clautidia Waked; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Social media have opened up completely new opportunities for people to participate with their voice in the public sphere. Furthermore, we live in a world of promotional culture, where individuals who work with their personal brand, the visibility of an attractive lifestyle, are rewarded with social capital and symbolic means. LÄS MER

  5. 35. The Use of Employer Branding to Attract Millennials in Sweden

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Sara Rosencrantz; [2018]
    Nyckelord :employer branding; employer attractiveness; Millennials; Generation Y; Millennials in the workforce; generational differences; organizational attractiveness;

    Sammanfattning : The use of employer branding has gained popularity since the concept was introduced by Tim Ambler and Simon Barrow in 1996. At first, this consisted of three types of benefits (e.g., functional, economic and psychological) and later Lievens and Highhouse (2003) added two additional benefits: instrumental and symbolic. LÄS MER