Sökning: "symbolic brand"
Visar resultat 31 - 35 av 90 uppsatser innehållade orden symbolic brand.
31. Etisk grön marknadskommunikation - ett nutida företags väg till framgång
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Etisk grön marknadsföring har blivit en allt viktigare kommunikationsstrategi för företag och varumärken att implementera efter att fler konsumenter har börjat bry sig om etiska och gröna frågor. Samtidigt är det av vikt för varumärken att få konsumenter att vilja bli förknippade med just det egna varumärket i den konkurrenskraftiga marknad som existerar i dag. LÄS MER
32. Got no milk? Exploring consumer involvement and brand identity of the non-dairy brands Oatly and Alpro
L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to examine consumer involvement with brands in the non-dairy product category and to identify the notable facets of the brands identity in this low-involvement product category. Methodology: Literature review, two case studies (Oatly and Alpro), four semi-structured interviews. LÄS MER
33. Brand Personality Dimensions in Sweden - Developing a Brand Personality Scale among Swedish Consumers
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this thesis is to examine how Aaker’s (1997) brand personality scale functions in a culture outside of its country of origin and develop a deeper understanding of how Swedish consumers ascribe commercial brands symbolic values in terms of human personality traits. The thesis applies a quantitative research approach where data aggregation and analysis is conducted in a total of three interlinked studies. LÄS MER
34. ”Man är ju också människa, man är ingen robot.” : En kvalitativ studie av polisers privata kommunikation online.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikationSammanfattning : Social media have opened up completely new opportunities for people to participate with their voice in the public sphere. Furthermore, we live in a world of promotional culture, where individuals who work with their personal brand, the visibility of an attractive lifestyle, are rewarded with social capital and symbolic means. LÄS MER
35. The Use of Employer Branding to Attract Millennials in Sweden
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : The use of employer branding has gained popularity since the concept was introduced by Tim Ambler and Simon Barrow in 1996. At first, this consisted of three types of benefits (e.g., functional, economic and psychological) and later Lievens and Highhouse (2003) added two additional benefits: instrumental and symbolic. LÄS MER