Sökning: "tankeutveckling"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet tankeutveckling.

  1. 1. När språket stör snarare än stödjer (When language disturbs rather than supports)

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Agneta Petersson; [2014]
    Nyckelord :appropriering; arbetsmetod; mediering; metakognition; motivation; språkstörning; verbal dyspraxi;

    Sammanfattning : Sammanfattning/AbstractElever med språkliga svårigheter utgör en sammansatt och svårdiagnostiserad grupp. En språkstörning får konsekvenser för tankeutveckling, minne, lärande och läsförståelse. LÄS MER

  2. 2. Skönlitteraturens plats i undervisningen : Tre klassföreståndares arbete med skönlitteratur i grundskolans yngre åldrar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för utbildningsvetenskap med inriktning mot språk och språkutveckling

    Författare :Tove Fredriksson; [2010]
    Nyckelord :Litteraturundervisning; skönlitteratur; språkutveckling; tankeutveckling;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Att sitta vid en dator är ju inte bild : bildpedagogiska traditioner i en ämnesintegrerad gymnasieskola

    Kandidat-uppsats, Institutionen för Bildpedagogik (BI)

    Författare :Annika Hellman; [2009]
    Nyckelord :ämnesintegrerat arbete; bildpedagogik; gymnasieskolan;

    Sammanfattning : Bildtraditioner, ämnesintegrering och elevperspektiv är viktiga ingredienser i denna C-uppsats. Undersökningen tar sin plats på en gymnasieskola som arbetar ämnesintegrerat, KF Gymnasiet, där jag själv är bild- och medielärare. LÄS MER

  4. 4. Mask + löv = jord : En undersökning om sexåringars förmåga att utveckla sina ekologiska tankar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Fakulteten för samhälls- och livsvetenskaper

    Författare :Susanne Johansson; [2007]
    Nyckelord :ecological processes; educationalist´s assignment; challenge of thoughts; children´s capacity.; barns förmåga; ekologiska processer; pedagogens uppgift; tankeutveckling.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syftet med den här undersökningen är att ta reda på hur barns tankar kring ekologiska processer kan utvecklas, samt att ta reda på vad i undervisningen som anses vara avgörande för att förmå barn att utveckla sina ekologiska reflektioner. Kvalitativa intervjuer och ett undervisningstillfälle ligger till grund för undersökningen. LÄS MER