Sökning: "teaching young language learners"

Visar resultat 1 - 5 av 45 uppsatser innehållade orden teaching young language learners.

  1. 1. Förskollärares Strategier för Flerspråkiga Barn : -

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Ruaa Barghouth; [2023]
    Nyckelord :Children; Mother Tongue; Language Development; Multilingualism; Participation; Preschool;

    Sammanfattning : This study delves into strategies aimed at facilitating language development and fostering active participation among multilingual preschoolers. Grounded in Vygotsky's sociocultural theory, the research conducts in-depth interviews with experienced preschool educators, uncovering fundamental elements essential for effective teaching. LÄS MER

  2. 2. Representations of Culture in ESL Textbooks for Young Learners

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Stefan Grunnlid; [2023]
    Nyckelord :Cultural representations; learner textbooks; ESL textbooks;

    Sammanfattning : In both LGR 11 and LGR 22 (Skolverket, 2019; Skolverket, 2022) Skolverket prescribes that those students within the English subject should be given opportunities to learn about the culture in different English-speaking areas. The researcher therefore investigated the extent to which the culture of different English-speaking countries is represented in ESL textbooks. LÄS MER

  3. 3. Translanguaging; transcending conventional language teaching,effects, attitudes, and perceptions.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Lexros Erik; Timrin Nicolina; [2023]
    Nyckelord :translanguaging; vocabulary acquisition; first language; second language; second language acquisition; bilingualism; multilingualism; English as a second language ESL ; English as a foreign language EFL ;

    Sammanfattning : This study investigates how translanguaging could affect the acquisition of a second language for young language learners and how teachers and other authoritative agents' attitudes/perspectives affect implementation of translanguaging in school. Cummins(2018) describes translanguaging as a concept of focusing on the dynamic correlations between different languages for a bilingual individual. LÄS MER

  4. 4. Digitala spel i engelskundervisningen : en kunskapsöversikt om effekter, utmaningar och framtida perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Frans Hollender; Ahmed Abed; [2023]
    Nyckelord :Digitalt spelbaserat lärande; engelska; second language; young English language learners;

    Sammanfattning : Skolor i Sverige har genom åren undergått betydande förändringar på grund av den ökande användningen av digitala verktyg. Läroplanen betonar idag vikten av digital kompetens som en nödvändig och jämlik resurs för alla elever. LÄS MER

  5. 5. Digitalt spelbaserat lärande : och dess inverkan på engelska språkinlärning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Malak Abbas; Diana Al-Falahi; [2023]
    Nyckelord :Digital game-based learning; vocabulary; school; motivation; English foreign language; second language; young learners;

    Sammanfattning : Schools in general have been digitized to a large extent and the inclusion of digital tools is becoming more and more common. The purpose of this study is to find out what different studies say about the inclusion of digital games-based learning and the impact they have on students' vocabulary learning and motivation in English teaching. LÄS MER