Sökning: "technical clothing"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden technical clothing.
1. Techno-Economic Analysis of Dye Separation in Textile Recycling
Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Teknisk vattenresursläraSammanfattning : This study determines the technical and economic feasibility of separating dye from a process filtrate in industrial textile recycling using electrocoagulation or sequences of membrane filtration with microfiltration, ultrafiltration, nanofiltration and reverse osmosis. The lower requirements for treating this stream, compared to previously researched dyehouse effluents, left treatments not good enough for dyehouses viable for this process filtrate. LÄS MER
2. Made in Sweden : en studie om modeföretags inställning till etablering av produktion i Sverige
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : The textile and fashion industry is known for its globalized value chain and the numerous negative environmental impacts it entails. Textile production in Sweden was common until the 1970 ´s, when the production moved to other countries to achieve cost benefits. LÄS MER
3. Flyga till skidsemestern: En intervjustudie om uppfattningar, dissonans och förnekelse hos flygresande skidåkare
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studierSammanfattning : Air travel has been pointed out as one of our times biggest challenges in fighting climate change. With increasing numbers of passengers and technical solutions to reducing emissions possibly decades away, the Swedish Environmental Protection Agency now claim it is the number of flights each person takes that needs to decrease. LÄS MER
4. Innehållsmarknadsföring på Instagram : En kvalitativ studie om Millennials resonemang kring klädföretag.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Fördelarna som kommer genom marknadsföring på sociala medier är många men företag behöver bli mer innovativa för att stå ut i mängden. Genom kommunikationen i digital marknadsföring så har integreringen mellan företag och kunder förbättrats. LÄS MER
5. Påklädning av offentliga skulpturer
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionenSammanfattning : Innehåll/Content: The study concerns the phenomena of human interaction by using temporary object on public sculptures. The purpose was to examine whether the perception of the sculpture changes. I used semiotics, hermeneutic and perception psychology for my analysis. LÄS MER