Sökning: "teoretisk referensram affärsidé"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden teoretisk referensram affärsidé.

  1. 1. Grön marknadsföring i outdoorbranschen : En komparativ flerfallsstudie

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Hannah Börjesson; Sara-Linn Asker; [2013]
    Nyckelord :Grön marknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur och varför företag i friluftsbranschen arbetar med grön marknadsföring samt vilken grön strategi företagen har. Metod: Studien är kvalitativ i form av en komparativ flerfallsstudie med en deduktiv ansats. Teorin beskrivs först för att sedan jämföra teorin med det empiriska materialet. LÄS MER

  2. 2. Alternativa mått i fastighetsbranschen -En jämförelse av mått o modeller för analys av fastighetsbolag

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marcus Karlsson; [2012-02-27]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Inledning IFRS-regelverket infördes 2005 och det har påverkat fastighetsbolagens redovisning. Branschen har genom organet EPRA tagit fram egna mått som kan användas för utvärdering och analys av fastighetsbolagen. LÄS MER

  3. 3. Framgångsfaktorer i svenska streetwearföretag : en fallstudie av företagen Caliroots, FRCTN, Hollywood, Junkyard och Sneakersnstuff

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Camilla Hallberg; Victoria Fagerlind; [2012]
    Nyckelord :success; key success factors; streetwear; retail; framgång; framgångsfaktorer; detaljhandel;

    Sammanfattning : Framgång innebär att lyckas, att uppnå goda resultat. Begreppet har flera betydelser. Det kan handla om att lyckas på ett personligt plan men det kan även handla om att etablera, utveckla och förverkliga ett företags affärsidé. LÄS MER

  4. 4. Inköpsprisanalys i skobranschen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Birgitta Josefsson; Åse Burénius; [2011-06-27]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Inledning Då konkurrensen ökar i skobranschen, med nya företag som tar sig in på den svenska marknaden, har det blivit viktigare för befintliga skohandlare att arbeta med sina inköpskostnader. Inköparens roll i företaget har ökat i betydelse då inköpskostnaden av produkten är en stor del av skodetaljistens totala kostnader. LÄS MER

  5. 5. Strategins påverkan på tillväxt – en fallstudie av Fitness 24Seven

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jessica Svensson; Lena Andersson; [2010]
    Nyckelord :Affärsidé; strategi; tillväxt; nyföretagande; tjänst.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Skapa förståelse för hur Fitness 24Sevens affärsidé och strategi har påverkat dess snabba tillväxt och utveckling. Utifrån denna förståelse ämnar vi diskutera vilka faktorer företaget bör beakta för fortsatt tillväxt. Metod: Vi har utifrån en deduktiv ansats gjort en kvalitativ fallstudie. LÄS MER