Sökning: "testning av data"

Visar resultat 1 - 5 av 319 uppsatser innehållade orden testning av data.

  1. 1. Direktörer i diadem : En studie kring hur genusroller och stereotyper påverkarkarriärvägar och ledarskap inom företagsvärlden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Vilma Brommels; Josephine Bäcklund; [2024]
    Nyckelord :Schein s Career Anchors Theory; Social Role Theory; Ethics of Care.; Scheins Karriärankarteori; Rollteori; Social identifieringsteori; Omsorgsetik;

    Sammanfattning : Titel: Direktörer i diadem - En studie kring hur genusroller och stereotyper påverkarkarriärvägar och ledarskap inom företagsvärlden Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Vilma Brommels och Josephine Bäcklund Handledare: Monika Wallmon Datum: 2024 – januari Syfte: Syftet med denna studie är att utforska uppfattningar och förväntningar som ställs på män och kvinnor i ledande positioner inom företagsvärlden, med särskilt fokus på hur dessa uppfattningar och förväntningar är rotade i och påverkas av genusroller enligt Social role-teorin samt Edgar Scheins Karriärankarteori. Metod: Blandad metodansats, kombinerade både kvalitativa och kvantitativa tekniker, med tyngd i den kvalitativa delen. LÄS MER

  2. 2. Test Equipment for the LUCAS Chest Compression System: Incorporating Biomechanical Insights for Future Design Enhancements

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Biomedicinsk teknik

    Författare :Ester Pörtfors; Malin Svärdling; [2024]
    Nyckelord :Mechanical CPR; Cardiopulmonary Resuscitation; LUCAS Chest Compression System; Test Equipment; Chest Biomechanics; Chest Stiffness; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The LUCAS Chest Compression System is a market leading mechanical cardiopulmonary resuscitation device, assisting medical professionals worldwide when treating patients with sudden cardiac arrest. The objective of this master thesis project was to develop a new, adjustable test equipment for the LUCAS device, allowing for tests on varying chest heights and stiffness levels. LÄS MER

  3. 3. Measuring the Utility of Synthetic Data : An Empirical Evaluation of Population Fidelity Measures as Indicators of Synthetic Data Utility in Classification Tasks

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)

    Författare :Alexander Florean; [2024]
    Nyckelord :Synthetic Data; Machine Learning; Population Fidelity Measures; Utility Metrics; Synthetic Data Quality Evaluation; Classification Algorithms; Utility Estimation; Data Privacy; Artificial Intelligence; Experiment Framework; Model Performance Assessment; Syntetisk Data; Maskininlärning; Population Fidelity Mätvärden; Användbarhetsmätvärden; Kvalitetsutvärdering av Syntetisk Data; Klassificeringsalgoritmer; Användbarhetsutvärdering; Dataintegritet; Artificiell Intelligens; AI; Experiment Ramverk; Utvärdering av Modellprestanda;

    Sammanfattning : In the era of data-driven decision-making and innovation, synthetic data serves as a promising tool that bridges the need for vast datasets in machine learning (ML) and the imperative necessity of data privacy. By simulating real-world data while preserving privacy, synthetic data generators have become more prevalent instruments in AI and ML development. LÄS MER

  4. 4. Mikroinfluencers och produktengagemang- En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ruth Landström; Oscar Syrén; Olle Wallinder; [2024]
    Nyckelord :Influencer marketing; mikroinfluencers; engagemangsnivå; trovärdighet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Mikroinfluencers och produktengagemang: En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen Seminariedatum: 2024-01-10 Ämne/Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Ruth Landström, Oscar Syrén, Olle Wallinder Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Influencer marketing, mikroinfluencers, engagemangsnivå, trovärdighet Syfte: Syftet med denna studie är att, genom kvantitativ forskningsmetod, öka förståelsen för vikten av en influencers uppfattade trovärdighet beroende på influencerns storlek och den kommunicerade produktens karaktär. Frågeställning: Är den trovärdighet som mikroinfluencers besitter viktigare för hög- än lågengagemangsprodukter i samtliga steg av köpprocessen? Teoretiskt ramverk: Det teoretiska ramverket är utformat för att analysera och diskutera, men även acceptera eller förkasta de fem hypoteserna. LÄS MER

  5. 5. Multimodala varningssignaler och dess påverkan på människors tillit till självkörande fordon

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Niklas Tolf; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den ökade autonomin inom olika samhällssektorer, särskilt utvecklingen av självkörande bilar har betydande konsekvenser för samhället. Självkörande bilar erbjuder fördelar såsom minskade trafikolyckor, lägre utsläpp och förbättrad trafikflödeseffektivitet. LÄS MER