Sökning: "the image business"

Visar resultat 1 - 5 av 745 uppsatser innehållade orden the image business.

  1. 1. Konsumenters Respons på Etiska Skandaler: En Undersökning av Varumärkesbild och Köpavsikt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Busara Surapee; William von Sicard; [2024]
    Nyckelord :Ethical scandals; Consumer behavior; Brand image; Purchase intention; Severity of the scandal; Etiska skandaler; Konsumentbeteende; Varumärkesbild; Köpavsikt; Allvarlighetsgrad på skandalen;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Konsumenters Respons på Etiska Skandaler: En Undersökning av Varumärkesbild och Köpavsikt. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Busara Surapee och William von Sicard Handledare: Katarina Arbin Datum: 2024 – januari Syfte: Syftet med denna studie är att belysa etiska skandalers påverkan på konsumenternas köpavsikt och varumärkesuppfattningar. LÄS MER

  2. 2. En undersökning av metoder förautomatiserad text ochparameterextraktion frånPDF-dokument med NaturalLanguage Processing

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Alexander Värling; Emil Hultgren; [2024]
    Nyckelord :portable document format; faktura; digitalisering; IT-lösningar; optisk teckenigenkänning; textextraktion; naturlig språkbehandling; generative pre-trained transformer; portable document format; faktura; digitalisering; IT-lösningar; optisk teckenigenkänning; textextraktion; naturlig språkbehandling; generative pre-trained transformer;

    Sammanfattning : I dagens affärsmiljö strävar många organisationer efter att automatisera processen för att hämta information från fakturor. Målet är att göra hanteringen av stora mängder fakturor mer effektiv. Trots detta möter man utmaningar på grund av den varierande strukturen hos fakturor. LÄS MER

  3. 3. Övertidsmonstret dementerar: lev som du lär - En kvalitativ studie om hur förväntningar relaterar till ledarrollens självbild och Work Life Balance

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jessica Lundqvist; Tilde Detterholm; [2024]
    Nyckelord :Ledare; självbild; förväntningar; leading by example; Work Life Balance; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetes titel: Övertidsmonstret dementerar: lev som du lär - En kvalitativ studie om förväntningars påverkan på ledarrollens självbild och Work Life Balance Seminariedatum: 11 januari 2023 Ämne/kurs: FEKH49 - Examensarbete i organisation på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Tilde Detterholm & Jessica Lundqvist Handledare: Olof Hallonsten Fem nyckelord: Ledare, självbild, förväntningar, leading by example, Work Life Balance Forskningsfråga: Hur relaterar förväntningar till ledarrollens självbild, med specifikt avseende på Work Life Balance? Syfte: Studien avser att bidra med ökad förståelse om hur förväntningar på ledarrollen tar sig uttryck i ledarens självbild samt vilka eventuella effekter dessa får på ledarskapet och Work Life Balance. Metod: Studien antar en abduktiv ansats med en kvalitativ intervjustudie med tio semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  4. 4. Motivations påverkan på fastighetsmäklares prestation under en nedåtgående marknad

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Anders Ahlqvist; Simon Andersson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Motivations påverkan på fastighetsmäklares prestationer under en nedåtgående marknad. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Simon Andersson och Anders Ahlqvist Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2023 juni Syfte:Syftet med den är studien är att skapa förståelse för vilka motivationsfaktorer som tydligast påverkar fastighetsmäklares motivation och prestation när bostadsmarknaden är nedåtgående. LÄS MER

  5. 5. Aligning Two Perspectives : A Case Study on how EF can Develop the Internal Marketing with their Brand Ambassadors

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Nellie Sjösten; Lisa Ullman; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Internal marketing is crucial for the company's employees to make the business more successful. One appliance to prosper the business is through brand ambassadors. Using brand ambassadors, the company can increase its trust, brand image, and more essential segments. LÄS MER