Sökning: "tillförlitlighet inom recensioner"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden tillförlitlighet inom recensioner.

  1. 1. “Vem som helst, kan skriva vad som helst” : En kvalitativ studie om recensioners påverkan på konsumenten och informationssökningsprocessen inom hotellbokningar online

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Vanja Ahlstrand Einar; Kajsa Åkerblom; [2018]
    Nyckelord :Hotel reviews; WOM; electronic WOM; user generated content; trust in hotel reviews; consumer decision making; Hotellrecensioner; WOM; eWOM; användargenererat innehåll; tillförlitlighet inom recensioner; konsumentens beslutsfattande;

    Sammanfattning : Purpose: The authors have found a common interest to investigate how the use and impact of reviews online can be applied within the subject of tourism. The purpose of the study is to investigate how consumers use reviews in their information search process. LÄS MER

  2. 2. Arbetsgivarens kontroll genom kundens recension : En studie om övervakning inom hotell- och restaurangbranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Robert Engström; Johnny Forssén; [2018]
    Nyckelord :Övervakning; online-recensioner; feedback; elektronisk övervakning; tillförlitlighet;

    Sammanfattning : Problemformulering: Hur hanterar arbetsgivare personalrelaterad information som kan utläsas ur en kundrecension? Syfte: Syftet är att kartlägga hur arbetsgivare kontrollerar sin anställda utifrån den personalrelaterade informationen som framgår i kundrecensioner.   Metod: En deduktiv forskningsansats och en kvalitativ forskningsstrategi. LÄS MER

  3. 3. Att designa för tillit : En kvalitativ studie om hur design kan påverka förväntad upplevelse av och tillit till e-handel.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Isabell Karlsson; [2016]
    Nyckelord :Expectation-confirmation theory; User experience; Usability; Trust; Expectation-confirmation theory; Användarupplevelse; Användbarhet; Tillit;

    Sammanfattning : I ett samhälle som blir allt mer beroende av Internet har även e-handel fått en mer framträdande roll. Då detta innebär att säljare ersätts av teknologi är det av vikt att företaget anstränger sig för att skapa en tillförlitlig miljö där kunden känner sig trygg. LÄS MER