Sökning: "konsumentens beslutsfattande"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden konsumentens beslutsfattande.
1. Konsumentbeteende inom mode under en tid av hög inflation : En kvalitativ studie som utforskar modekonsumenters upplevda värde och engagemang
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : I kontexten av ekonomiska förändringar har skiftande konsumentbeteenden betydelse. Ett exempel är att den höga inflationen i Sverige har medfört ett förändrat konsumentbeteende gällande behov och köp av icke-nödvändiga varor som modeprodukter. LÄS MER
2. Blockkedjetekniken som en metod i tillverkningsindustrin : En fallstudie över omständigheter och tillämpningsområden som möjliggör värdegenerering i en försörjningskedja
Kandidat-uppsats, KTH/Hållbar produktionsutveckling (ML)Sammanfattning : Försörjningskedjan består av ett komplext system med flera avgörande variabler som kostnad, tid, kvalitet, flexibilitet och produktivitet i tillverkningsindustrin. Samtidigt ställs det hårdare krav från konsumenterna och marknaden som påverkar verksamhetens konkurrenskraft. LÄS MER
3. Marknadskommunikation på digitala plattformar : En kvalitativ studie om organisationers tillämpning av artificiell intelligens relaterat till beslutsfattande och datainsamling - i relation till etik och individens integritet.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2022-06-01 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Akademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Nermin Gibbo Emma Korpela Micheline Touma 99/01/19 99/03/15 00/06/25 Titel: Marknadskommunikation på digitala plattformar Handledare: Rana Mostaghel Nyckelord: Artificiell Intelligens, Cookies, Beslutsfattande, Etik och Integritet Forskningsfrågor: 1. Hur används AI–verktyg för att hjälpa organisationer i sitt beslutsfattande om marknadskommunikation baserat på konsumentens preferenser? 2. LÄS MER
4. Choice editing for sustainable development : consumer attitudes toward food retailers limiting food choices
Master-uppsats, SLU/Department of Molecular SciencesSammanfattning : Society is facing significant challenges in transforming to a sustainable food system where healthy food is provided, while reducing the negative environmental impact. Yet, it is debatable whose responsibility it is to provide healthy, environmentally friendly food from sustainable food systems. LÄS MER
5. Marknadsföringsetik - inte helt utan problematik
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Marknadsföringsetik - inte helt utan problematik - En kvalitativ studie om hur byråer i marknadsföringsbranschen hanterar etiskt beslutsfattande i traditionella och digitala medier. Seminariedatum: 2020-01-16 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Rebecka Bäcklin, Frida Lindgren, Elias Sovre Handledare: Burak Tunca Nyckelord: Etik, marknadsföring, digitala medier, traditionella medier, beslutsfattande Syfte: Studiens syfte är att undersöka vad byråer inom marknadsföringsbranschen tar hänsyn till vid etiskt beslutsfattande och hur det skiljer sig mellan traditionella och digitala medier. LÄS MER