Sökning: "trust in hotel reviews"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden trust in hotel reviews.

  1. 1. The impact of trust in eWOM through dimensions of source credibility towards purchase intention of a hotel stay

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Hanna Lundin; [2021]
    Nyckelord :EWOM; Trust; Source Credibility; Hotel industry; Online reviews; Hotel Stay; Purchase intention;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to investigate how trust was built from three dimensions of source credibility in an electronic word of mouth space towards purchase intentions of a hotel stay. The chosen dimensions of Source Credibility that were investigated in the study was: Homophily, Expertise and Trustworthiness. LÄS MER

  2. 2. Designing a digital key for hotel applications

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Niels Dikken; [2020]
    Nyckelord :Hotel applications; digital key; perceived safety; check-in check-out; user-journey;

    Sammanfattning : Although hotels have already started to implement online check-ins and digital keys in their applications, there has not been much research on the design of these prominent features. This thesis focuses on designing a digital key that is both easy to use and perceived as safe. LÄS MER

  3. 3. Hur synen på kärlek påverkas av digital media

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Elin Forsberg; Amanda Johansson; [2020]
    Nyckelord :Hyperreality; postmodernism; experience economy; authenticity; millennials; Hyperverklighet; postmodernism; upplevelseekonomi; äkthet; millennier;

    Sammanfattning : Studiens avsikt har varit att studera en ny, indirekt, inriktning av forskningsfältet upplevelseekonomi (experience economy) som inte tidigare behandlats, till skillnad från fältets klassiska, direkta inriktning. Studien har avgränsats mot dokusåpor, då det idag kan anses vara en del av den “nya”, indirekta upplevelseekonomin i dagens post-moderna samhälle. LÄS MER

  4. 4. “Vem som helst, kan skriva vad som helst” : En kvalitativ studie om recensioners påverkan på konsumenten och informationssökningsprocessen inom hotellbokningar online

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Vanja Ahlstrand Einar; Kajsa Åkerblom; [2018]
    Nyckelord :Hotel reviews; WOM; electronic WOM; user generated content; trust in hotel reviews; consumer decision making; Hotellrecensioner; WOM; eWOM; användargenererat innehåll; tillförlitlighet inom recensioner; konsumentens beslutsfattande;

    Sammanfattning : Purpose: The authors have found a common interest to investigate how the use and impact of reviews online can be applied within the subject of tourism. The purpose of the study is to investigate how consumers use reviews in their information search process. LÄS MER