Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Tjänster i lastbilsbranschen : En studie om hur tjänstefieringen påverkar lastbilsbranschens resurseffektivitet

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :KEVIN STOJANOVSKI; [2021]
    Nyckelord :Servitization; product-service system; business model; resource efficiency; Tjänstefiering; product- service system; affärsmodell; resurseffektivitet;

    Sammanfattning : Tjänstefiering är en kontinuerlig process som hjälper tillverkningsföretag att addera tjänster till deras etablerade produkter. Gränsen mellan tjänster och produkter blir allt mer suddig och trenden mot ett tjänsteorienterat företag av traditionella produktorienterade företag medför stora förändringar inom många industrier. LÄS MER

  2. 2. Revisionsbyråernas syn på konsekvenser av den slopade revisionsplikten

    Magister-uppsats, Företagsekonomi; Filosofiska fakulteten

    Författare :Susanne Löfstedt; Sandy Oueis; [2011]
    Nyckelord :Slopad revisionsplikt; dynamisk miljö; kvalitetsgap; nya tjänster; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Bakgrund: Förändring i aktiebolagslagen avseende slopad revisionsplikt kom till för att underlätta för små företag och minska deras kostnader. Lagändringen kan dock ge andra effekter för småföretagens aktörer. Det råder osäkerhet i efterfrågan på revisionstjänster. LÄS MER

  3. 3. ServaNet Experience: - En marknadsundersökning av bredbandstjänster och upplevd kundnytta i Sundsvall, Timrå & Ånge med avseende på ServaNets tjänsteportfölj för privatmarknaden

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskap

    Författare :Annika Hallberg; Helén Persson; [2008]
    Nyckelord :ServaNet Experience; kärntjänst; stödtjänst; tilläggstjänst; kundbehov; kundtillfredställelse; kundnöjdhet;

    Sammanfattning : Sammanfattning Författare: Annika Hallberg & Helén Persson Handledare: Leif Andersson Titel: ServaNet Experience: - En marknadsundersökning av bredbandstjänster och upplevd kundnytta i Sundsvall, Timrå & Ånge med avseende på ServaNets tjänsteportfölj för privatmarknaden Nyckelord: ServaNet Experience, kärntjänst, stödtjänst, tilläggstjänst, kundbehov, kundtillfredsställelse, kundnöjdhet Bakgrund, syfte & problem: ServaNet är ett affärsområde inom Sundsvall Elnät AB och ägs av Sundsvalls Kommun. ServaNet har introducerat sitt nya koncept ”Servanet Experience” som fokuserar på upplevelser. LÄS MER

  4. 4. Omorganiserar man bort företagssjälen i större svenska företag?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Annica Hamrin; [2004]
    Nyckelord :Sociology; Sociologi; Social Sciences;

    Sammanfattning : Företaget Com är ett företag i telekombranschen och som fokuserar sig på att utveckla olika tjänster för både privat - och företagskunder inom både Sverige och norden/Baltikum. Företaget har ett par tusen anställda och organisationer är både hierarkiskt och matris uppbyggt. LÄS MER