Sökning: "tourism behavior"
Visar resultat 6 - 10 av 95 uppsatser innehållade orden tourism behavior.
6. Sounds of the Sacred : An Examination of Audio Guides in Religious Cultural Heritage Institutions in Spain
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABMSammanfattning : This thesis examines the role of audio guide technology in four different Spanish cathedrals: La Sagrada Família in Barcelona, Tarragona Cathedral in Tarragona, La Seo Cathedral in Zaragoza, and Palma Cathedral in Palma de Mallorca. The thesis presents data about the audio guides at each of these sites in two ways. LÄS MER
7. Vilka marknadsföringsstrategier är lämpliga för evenemang inom maratonlopp för att locka besökare? : En jämförande studie där en litteraturstudie framställs och jämförs med hur Stockholm Marathons aktörer arbetar med marknadsföringsstrategier för att locka besökare
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Marknadsföringsstrategier är ett redskap som kan användas i flera syften av flera olika aktörer, bland annat företag, föreningar och andra verksamheter. I denna studie undersöks evenemanget Stockholm Marathon och vilka marknadsföringsstrategier deras aktörer använder i syfte att attrahera besökare till deras event för att därefter kunna sammanställa vilka marknadsföringsstrategier som är lämpliga för evenemang inom maratonlopp. LÄS MER
8. Tourism destination development strategies for blue sustainability : its impact on the behavior and attitudes of tourists
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : By addressing the study's two research questions, what impact tourism destination development strategies might have on visitor behavior and attitudes, and whether they might promote sustainable behavior, this study investigates the contribution of a destination's development strategies towards developing a sustainable blue tourism industry and their impact on tourists' attitudes and behavior. The study is then a case study, with its case being Bonaire using a questionnaire based survey in order to provide a understanding of how destination development strategies could be used for obtaining a blue economy and the effect these might have on tourist behavior and attitudes. LÄS MER
9. The tourism industry’s support of the Israeli illegal settlements in the West Bank : A discourse analysis on Airbnb’s explanations on their responsibility to respect human rights as well as their involvement in the occupied West Bank
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för Asien- och Mellanösternstudier (IAM)Sammanfattning : The purpose of this bachelor’s thesis is to analyze and deepen the understanding of how the tourist company “Airbnb” explains their responsibility to respect human rights as well as how they explain their involvement in the illegal settlements in the West Bank. These two aspects are the focus of the two research questions that the study aims to answer. LÄS MER
10. "Where should I go next?"
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Digital nomadism has been around for more than two decades. Due to the recent COVID-19 pandemic, there has been a shift from traditional office work to remote work, which made the digital nomad lifestyle more accessible for a larger group of individuals. LÄS MER