Sökning: "tourism behavior"
Visar resultat 16 - 20 av 95 uppsatser innehållade orden tourism behavior.
16. The Influence of Social Media on Consumer Behavior within the Tourism Industry
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : With the rise of social media platforms and the phenomenon of social mediainfluencers, consumer behavior has drastically changed within the tourismindustry.A case study was conducted by the authors to determine the ways consumerbehavior within the tourism industry has been affected by social media. LÄS MER
17. Sverige genom främmande ögon: En kvalitativ studie om hur tvärkulturell kommunikation kan stärka ett internt platsvarumärke
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Det har skett stora förändringar i resebeteendet, inte minst under covidpandemin. Det ökade intresset för att resa inom landet förväntas bestå och ett lands varumärke samt identitet spelar en betydande roll för turistnäringen. LÄS MER
18. The Creation of Sustainable Value from Cruise Tourism : An Empirical Study on Gotland, Sweden
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : Nowadays, cruise tourism is playing a significant role in international tourism and has brought vital economic benefits to ports and destinations. Apart from the economic impact, cruise tourism can also influence a destination in social and environmental aspects. LÄS MER
19. Champagneflaskan övergick till termosen : En beskrivning av Båstads förändring som resmål under Covid-19
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Båstad är en liten stad lokaliserad på Bjärehalvön. Staden är känd för dess många evenemang och dess årliga tennisturnering, Nordea Open. De olika evenemangen lockar ett stort antal turister varje sommar. I slutet av år 2019 uppstod ett coronavirus som kom att skapa sjukdomen Covid-19. LÄS MER
20. The influence of social media on the travel decisionmaking behavior of Ethiopian educational tourists in Poland : The case of Ethiopian educational tourists in Poland
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : The impact of international mobility and globalization on universities has led to a greater need for students. Thus, throughout students stay in their destinatio ncountry, prospective students access a variety of sources of information and make simultaneous decisions about where to travel; decision making is required at everystage of the travel process (pre-travel, during travel, and post travel). LÄS MER