Sökning: "tourism behavior"

Visar resultat 16 - 20 av 95 uppsatser innehållade orden tourism behavior.

  1. 16. The Influence of Social Media on Consumer Behavior within the Tourism Industry

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Carla Aicher; Oscar Lundin; [2021]
    Nyckelord :Social media; consumer behavior; tourism; influencer marketing; influencer; tourism influencer; destination marketing.;

    Sammanfattning : With the rise of social media platforms and the phenomenon of social mediainfluencers, consumer behavior has drastically changed within the tourismindustry.A case study was conducted by the authors to determine the ways consumerbehavior within the tourism industry has been affected by social media. LÄS MER

  2. 17. Sverige genom främmande ögon: En kvalitativ studie om hur tvärkulturell kommunikation kan stärka ett internt platsvarumärke

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Maxilia Davidson; Emelie Rosdahl; [2021]
    Nyckelord :tvärkulturell kommunikation; intern platsvarumärkning; etnocentrism; semiotiska resurser; cross-cultural communication; internal place brand; ethnocentrism; semiotic resources; Social Sciences;

    Sammanfattning : Det har skett stora förändringar i resebeteendet, inte minst under covidpandemin. Det ökade intresset för att resa inom landet förväntas bestå och ett lands varumärke samt identitet spelar en betydande roll för turistnäringen. LÄS MER

  3. 18. The Creation of Sustainable Value from Cruise Tourism : An Empirical Study on Gotland, Sweden

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Jingnan Yang; [2021]
    Nyckelord :Value Creation; Cruise Tourism; Sustainability;

    Sammanfattning : Nowadays, cruise tourism is playing a significant role in international tourism and has brought vital economic benefits to ports and destinations. Apart from the economic impact, cruise tourism can also influence a destination in social and environmental aspects. LÄS MER

  4. 19. Champagneflaskan övergick till termosen : En beskrivning av Båstads förändring som resmål under Covid-19

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Cajsa Hellgren; Emilia Tapper Jönsson; [2021]
    Nyckelord :Båstad; tourism; crisis; tourist behavior; Covid-19; value attraction; Båstad; turism; kris; turistbeteende; Covid-19; attraktionsvärde;

    Sammanfattning : Båstad är en liten stad lokaliserad på Bjärehalvön. Staden är känd för dess många evenemang och dess årliga tennisturnering, Nordea Open. De olika evenemangen lockar ett stort antal turister varje sommar. I slutet av år 2019 uppstod ett coronavirus som kom att skapa sjukdomen Covid-19. LÄS MER

  5. 20. The influence of social media on the travel decisionmaking behavior of Ethiopian educational tourists in Poland : The case of Ethiopian educational tourists in Poland

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Taleyihun Tadese Wendemagegnehu; [2021]
    Nyckelord :Social media marketing; Ethiopian educational tourists; Poland’s educational tourism; social media platforms; Decision-making behavior; Tourist’s motivation; Likert scale; Quantitative data;

    Sammanfattning : The impact of international mobility and globalization on universities has led to a greater need for students. Thus, throughout students stay in their destinatio ncountry, prospective students access a variety of sources of information and make simultaneous decisions about where to travel; decision making is required at everystage of the travel process (pre-travel, during travel, and post travel). LÄS MER