Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Kommentarerna får sista ordet : En studie om word-of-mouth inom hotellindustrin

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Ejdetjärn; Micaela Löwenhielm; [2012]
    Nyckelord :word-of-mouth; hotell; kommentarer; tredjepartskanaler; trip advisor;

    Sammanfattning : Allt fler kunder söker sig i dag till så kallade tredjepartskanaler på internet för att boka hotell. En tredjepartskanal är en hemsida som samlar ett flertal hotell som kunden kan jämföra och välja mellan. LÄS MER

  2. 2. Revenue Management - om intäktsoptimering på Choice Hotels Scandinavia ASA

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Maria Fräs; Marie Granelli; [2005]
    Nyckelord :revenue management; intäktsoptimering; choice hotels; segmentering; prognos; Organizational science; Organisationsteori; Management of enterprises; Företagsledning; management; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Hotellbranschen kännetecknas av att vara kapitalintensiv med höga fasta och förhållandevis låga rörliga kostnader. Ett osålt hotellrum medför konsekvenser på resultatet eftersom de inte går att lagra till senare försäljning. LÄS MER