Sökning: "trip retailers"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden trip retailers.

  1. 1. Från engagemang till intention - En kvantitativ studie om sambanden mellan engagemang och konsumenters intention att använda detaljisters smartphone-applikationer

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :David Isaksson; Marcus Kullman; [2015]
    Nyckelord :Smartphone application; Behavioral Intention; Involvement; Hedonic; Product Category;

    Sammanfattning : Smartphone applications, or apps, are an increasingly important part of omnichannel retailing. While the adoption and usage of apps for communicating with consumers has grown exponentially over the past few years, there is little academic research in this area. LÄS MER

  2. 2. The influence and management of the electronic Word-of-Mouth within the French tourism industry

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Antoine Lecoq-Vallon; Mikaël Besse; [2014]
    Nyckelord :e-WOM; trip retailers; online communities; online communication;

    Sammanfattning : Purpose The purpose of the paper is to understand how crucial of importance is e-WOM within the French tourism industry with a focus on trip retailers – travel agencies and tour-operators – by observing and analyzing how they encourage and manage e-WOM.   Methodology The paper uses deductive approach with a triangulation method based on a qualitative research through 24 semi-structured telephone interviews and a quantitative research through the behavior analysis of 112 trip retailers on online communities. LÄS MER

  3. 3. Butikatmosfärens stimuli : En studie om hur konsumenter upplever butiksmiljön

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Josefine Sahlén; Louise von Walden; [2014]
    Nyckelord :Store atmosphere; store environment; environment psychology; emotional response; consumer behaviour; Butiksatmosfär; butiksmiljö; miljöpsykologi; känslorespons; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att få en ökad förståelse för vilka faktorer som påverkar konsumentens butiksupplevelse. Detta för att få kunskap om hur butiker kan möta kundens behov, genom utformning av butiksutrymmet samt personalens bemötande. LÄS MER

  4. 4. Let's Integrate! - A quantitative study on how retail channel integration affects consumer's satisfaction, offer perception and the value of the shopping trip itself

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Elias Säfwenberg; [2014]
    Nyckelord :Retailing; Channel Integration; Omni Channel; Multichannel; Consumer Satisfaction;

    Sammanfattning : Retailing is a tough business; changing consumer trends and technological improvements constantly pressure retailers to improve their offerings. With the proliferation of the mobile internet retailers are scrambling to offer their customers more and more touch points to interact. LÄS MER

  5. 5. Lönsamhetsfaktorer i brittisk nötproduktion : en inblick i McDonald's leverantörskedja

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)

    Författare :Riberth Mattias; [2013]
    Nyckelord :pristillfredsställelse; leverantörskedja; nötköttsproduktion; Storbritannien; lönsamhet; kvalitetssäkring; ekonomi; McDonald s;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att identifiera hur aktörer i den brittiska leverantörskedjan för nötkött uppfattar sin lönsamhet samt vilka faktorer som är viktiga bakom en god lönsamhet. Syftet med studien är att svenska nötköttsproducenter och McDonald’s ska kunna dra lärdom från den brittiska leverantörskedjan för nötkött. LÄS MER