Sökning: "undervisning på distans"
Visar resultat 1 - 5 av 105 uppsatser innehållade orden undervisning på distans.
1. Godkänd eller ej, det är frågan : Lärares tankar om den nya kursplanen i sfi.
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Den 1 januari 2022 implementerade Skolverket en ny kursplan för delar av vuxenutbildningen. Denna nya kursplan innebar en övergång från en femgradig betygsskala (A-E) till en tvågradig(G-IG) med förhoppningar om att detta skulle öka elevernas genomströmning. LÄS MER
2. DIGITALA VERKTYG INOM HÖGRE UTBILDNING En kvalitativ studie om hur Covid-19 pandemin påverkat universitetslärares inställning till digitala verktyg i undervisningen
Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : På grund av pandemin 2020 fick miljoner lärare och studenter inom högre utbildning världen över ställa om till utbildning på distans. Denna typ av undervisning bedrevs främst med hjälp av digitala verktyg. LÄS MER
3. På annorlunda grunder - En studie om So- lärares erfarenheter av bedömning och betygsättning under fjärrundervisning
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Denna studie undersöker so-lärares erfarenheter av bedömning och betygsättning under den distans- och fjärrundervisning som kom med pandemin våren 2020. Studien utgår från en kvalitativ undersökning i form av informantintervjuer som gjorts både digitalt och personligen. LÄS MER
4. Nätbaserad undervisning på SFI ur elevperspektiv : En kvalitativ studie om sex elevers upplevelser av för- och nackdelar med nätbaserad undervisning på SFI
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur SFI C- och D-elever (studieväg 3) upplever nätbaserad undervisning under Coronapandemin samt vilka erfarenheter eleverna har om arbetet med digitala verktyg och vilka möjligheter och begränsningar nätbaserad undervisning har vad gäller muntlig färdighet. Dessutom vill jag undersöka vilka möjligheter och utmaningar med nätbaserad undervisning jämfört med närundervisning i SFI beskrivs av eleverna. LÄS MER
5. Att anpassa undervisning i praktisk matlagning under Covid-19-pandemin : En kvalitativ intervjustudie av hem- och konsumentkunskapslärares erfarenheter
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kostvetenskapSammanfattning : Sammanfattning Skolämnet hem- och konsumentkunskap har en praktisk utgångspunkt där matlagning är centralt. Under våren 2020 nåddes Sverige av Covid-19-pandemin. Smittspridningen ökade snabbt och många skolor ställde delvis om sin verksamhet till distansundervisning. LÄS MER