Sökning: "undervisning utan lärobok"
Visar resultat 11 - 15 av 27 uppsatser innehållade orden undervisning utan lärobok.
11. Matematikundervisning, med eller utan lärobok? : Lärar- och elevperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Ämnesvalet, läroboksanvändning intresserade oss eftersom många nyexaminerade lärare har en större möjlighet att bli styrda av läroboken i deras undervisning. Läroboksanvändningen i matematik har under flera år blivit kritiserad, men trots det används läroboken i stor utsträckning även idag. LÄS MER
12. Med eller utan matematikbok – Lärares motiv till val av arbetssätt. En intervjustudie med fem matematiklärare verksamma på samma skola.
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : SammanfattningSyftet med min studie är att med utgångspunkt i fem samtalsintervjuer undersöka vad det finns för motiv tillpedagogers val av arbetssätt kopplat till undervisning i ämnet matematik. Arbetet syftar även till att synliggöra föroch nackdelar som pedagoger ser med respektive arbetssätt. LÄS MER
13. Matteboken som förmedlare av kursplanens mål - En analysstudie av läroböcker i matematik för årskurs 1
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Min undersökning är en komparativ analys av två läroböcker i matematik för årskurs 1. Huvudsyftet medundersökningen är dels att jämföra dessa två läroböckerna med varandra samt att jämföra hur de förmedlar detinnehåll som kursplanen i matematik (lgr11) kräver ska ingå i undervisningen, och vilket innehåll somprioriteras. LÄS MER
14. Matematikundervisning-med eller utan lärobok : En inblick i lärares syn på matematik och hur deras undervisning bedrivs
M1-uppsats, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPISammanfattning : .... LÄS MER
15. På vilka grunder planerar lärare sin matematikundervisning – En studie om hur tre lärare planerar sin matematikundervisning i år 1.
C-uppsats,Sammanfattning : Efter erfarenheter från vår verksamhetsförlagda utbildning har vi upptäckt attmatematikundervisningen i skolan kan se avsevärt annorlunda ut beroende på vilken skolaman undervisar på. Vi ville undersöka vilka utgångspunkter olika lärare har när de planerarsin undervisning. LÄS MER