Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 59 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Upplevelsen av e-handelns hittbarhet : En kvalitativ studie om global och lokal navigation avseende UX och hittbarhet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Sara Berggren; Beatrice Tham; [2022]
    Nyckelord :Navigation; UX; Findability; E-commerce; Information Foraging; Navigation; Användarupplevelse UX ; Hittbarhet; E-handel; Informationssökning;

    Sammanfattning : Detaljhandeln har under en längre tid gjort en förflyttning från fysiska butiker till internetbaserad handel, så kallad e-handel. Sedan år 2020 har e-handeln ökat med 60 procent som följd av coronapandemin. LÄS MER

  2. 2. Livsmedel online : Insikter från svenska konsumenter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonathan Lindé; Johan Holmbergh; [2021]
    Nyckelord :e-handel; online; livsmedel; risk; produktsortiment; bekvämlighet; pris; hemsida; leverans;

    Sammanfattning : De senaste åren har handel över internet ökat markant och inom segmentet livsmedel har utvecklingen gått spikrakt uppåt. Det senaste året mycket tack vare eller på grund av Corona pandemin. LÄS MER

  3. 3. Hyresgästmix i köpcentrum : En kvalitativ studie ur ett förvaltningsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Linnea Sollén; Petronella Pettersson Spångäng; [2021]
    Nyckelord :Shopping center; tenant mix; property management; customer flow; anchor store; image; Köpcentrum; hyresgästmix; fastighetsförvaltning; kundflöde; ankarbutik; image;

    Sammanfattning : Föreliggande uppsats behandlar hyresgästmixen i köpcentrum ur ett förvaltningsperspektiv. Förvaltning av köpcentrum skiljer sig åt från andra typer av fastighetsförvaltning. Den största skillnaden är att fastighetsägarna och hyresgästerna är beroende av varandra för att lyckas. LÄS MER

  4. 4. E-handelns olika utmaningar : En studie om de utmaningar e-handeln medför till störrre och mindre städer

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Johan Lindhe; Isak Carlson; [2021]
    Nyckelord :e-commerce; city center and city planning.; E-handel; stadskärna och stadsplanering;

    Sammanfattning : Syftet med detta uppsatsarbete är att undersöka ifall större och mindre städer står inför olika utmaningar i och med den ökade e-handeln som skett under Covid-19.  De metoder som använts är informationssök för att få fram vad tidigare forskning säger angående ämnet. LÄS MER

  5. 5. Butiksdöden : en studie om generation Ys konsumtionsbeteende i fysisk butik vs online

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Carolina Russ; Timbe Liveröd; [2021]
    Nyckelord :e-handel; fysisk butik; offline; online; konsument; marknadsföring; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Under det senaste decenniet har e-handeln expanderat och det gångna årets pandemi i form av covid-19 har bara ökat denna tillväxt. Stora delar av beklädnadshandeln har i samband med detta övergått från att ske offline till online. LÄS MER