Sökning: "välgörenhetsorganisationer Varumärke"

Visar resultat 6 - 7 av 7 uppsatser innehållade orden välgörenhetsorganisationer Varumärke.

  1. 6. Marknadsföring av välgörenhetsorganisationer : – Kampen om din uppmärksamhet

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Olof Näslund; Daniel Wallin; [2011]
    Nyckelord :Välgörenhetsorganisation; marknadskommunikation; varumärke; positionering;

    Sammanfattning : Titel: Marknadsföring av välgörenhetsorganisationer. Författare: Olof Näslund och Daniel Wallin. Handledare: Carina Bärtfors. Kurs: Kandidatuppsats 15 hp i Företagsekonomi nivå III. LÄS MER

  2. 7. Cause-Related Marketing - en studie av konsumentattityder

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kent Ljungberg; Åsa Linné; Linda Ljungkvist; [2011]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Cause Related Marketing; Konsumentattityder; Varumärke; Välgörenhetsorganisationer; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att studera svenska konsumenters attityder till CRM som fenomen och hur dessa påverkar synen på ett företags varumärke. Studien har genomförts med ett abduktivt angreppssätt och kvalitativa intervjuer har använts för att ta reda på konsumenters attityder till det valda ämnet. LÄS MER