Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Framgångsdrivet arv : En studie i hur ompositionering påverkar varumärkets identitet och image

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :EVELINA KARLSSON; SARAH FREDRIKSSON; [2011]
    Nyckelord :ompositionering; repositionering; repositioning; brand identity; brand image; varumärkesidentitet; varumärkesimage;

    Sammanfattning : Ett varumärke är en stor del av företagsstrategin för ett framgångsrikt företag och det är viktigt att skydda och bevara sitt varumärke. För att skapa och utveckla ett varumärke krävs en tydlig varumärkesstrategi, där den viktigaste delen är varumärkesidentiteten som är riktlinje för företagets arbete med varumärket. LÄS MER

  2. 2. Värdering av Internetportaler : en studie av värdebyggande faktorer vid värdering av portaler

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Jenny Lundevall; Maria Åström; [2000]
    Nyckelord :Business and economics; Värdering; Internetföretag; portal; relativvärdering; e-handel; Ekonomi;

    Sammanfattning : Många Internetrelaterade företag har den senaste tiden på börser runt om i världen värderats till flera miljarder kronor. Internetföretag utan vinst eller historia är svåra att värdera med traditionella värderingsmetoder och därför krävs andra tillvägagångssätt för värdering. LÄS MER