Sökning: "vad gör en bra kommunikation lärare skola"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden vad gör en bra kommunikation lärare skola.

  1. 1. KOMMUNICERA FÖR ATT ÖVERLEVA – En kvantitativ studie om gymnasieskolors kommunikation i syfte att rekrytera elever

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Frida Tverelv; Johan Törnroth; [2016-09-08]
    Nyckelord :kommunikation; Strategisk kommunikation; gymnasiemarknad; gymnasiemarknadsföring; målgrupp; kanal; budskap;

    Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: VT 2016 Handledare: Marie Grusell Kursansvarig: Malin Sveningsson Examinator: Mathias Färdigh Sidantal: 65 (inklusive referenser och bilagor) Antal ord: 19 501 Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur gymnasieskolor i Sverige kommunicerar i syfte att rekrytera elever. Teori: Strategisk kommunikation (inklusive teorier om målgrupp, budskap och kanal) Metod: Kvantitativ webbenkät Material: Enkätsvar från 289 gymnasieskolor i Sverige Resultat: Med strategisk kommunikation som teoretisk ram redovisas hur de undersökta svenska gymnasieskolorna arbetar med målgrupper samt vilka budskap och kanaler de använder. LÄS MER

  2. 2. ANVÄNDNING AV WIKIS I MATEMATIKUNDERVISNING FÖR ATTUPPNÅ EN SKOLA FÖR ALLA : EN LITTERATURSTUDIE

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Martin Karlsson; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I denna rapport diskuteras hur wikis kan användas med målet att inkludera fler elever medmatematiksvårigheter i matematikundervisningen i grundskolans senare åldrar. Rapporten är gjord som en litteraturstudie. LÄS MER

  3. 3. Härligt jobbat! : feedback inom ämnet Idrott och Hälsa utifrån ett lärarperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Anna Olsson; [2014]
    Nyckelord :Feedback; skola; idrott;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syfte Syftet var att undersöka hur idrottslärare vid ett riksidrottsgymnasium i Sverige använder sig av feedback i sin undervisning, vilken form av feedback de använder sig av och vilken funktion feedbacken har. Frågeställningar Frågeställningarna var:  Hur används feedback inom idrottsundervisningen? Vilken form av feedback används? Metod Jag valde att göra en kvalitativ studie för att undersöka feedback mer djupgående utifrån ett lärarperspektiv och med hjälp av strukturerade observationer studerade jag två lärare vid sex olika tillfällen, tre lektioner per idrottslärare. LÄS MER

  4. 4. Att vända skolsituationen : En studie av faktorer som några elever och föräldrar anser möjliggjort en återgång till ordinarie skolform från en särskild undervisningsgrupp.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Jenny Karlsson; [2013]
    Nyckelord :skola; socialt samspel; särskild undervisningsgrupp; barn i behov av särskilt stöd;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker elever i svårigheter som lyckas vända sin skolsituation. Det man sett i forskning vara framgångsfaktorer för att skapa en skola för alla är, individuell anpassning och stöd i lärandet, stöd i det sociala samspelet mellan elever, gruppstärkande övningar, god kommunikation och samsyn mellan inblandade parter i och kring det direkta skolarbetet. LÄS MER

  5. 5. It takes two to tango. : Om samspelet mellan lärare - elev.

    Magister-uppsats, Institutionen för fysik och elektroteknik (IFE)

    Författare :Elisabeth Wall; [2013]
    Nyckelord :lotsande undervisning; skola; lärare; problemlösning; reflektion; dialogseminarium; praktiskt;

    Sammanfattning : Skolan har gått ifrån katederundervisning, till att få eleverna mer aktiva i sitt lärande. Alla elever är mer eller mindre tvungna att gå på gymnasiet idag. Jag undervisar i teknik på ett praktiskt program och jag ser elever som är omotiverade och oengagerade. LÄS MER