Sökning: "varför misslyckas vissa företag"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden varför misslyckas vissa företag.

  1. 1. A Case Study Exploring the Most Important Factors in Firm Rebranding

    Master-uppsats, KTH/Industriell Management

    Författare :Gustav Kjellin; [2019]
    Nyckelord :Rebranding; Firm rebranding; Branding; Brand vision; Brand commitment; Rebranding; Firm rebranding; Branding; Brand vision; Brand commitment;

    Sammanfattning : A growing use of mergers and acquisitions as a growth strategy has led to what is often referred to as “brand accumulation”, describing a situation in which a parent firm finds itself having acquired firms to the extent that the number of brands under management exceeds the capability of the firm. This, coupled with a generational shift in the workforce that has increased the demands on brand equity amongst potential employees, has increased the need for successful firm rebrandings. LÄS MER

  2. 2. Towards a Gamification Framework : Limitations and opportunities when gamifying business processes

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Julia Landsell; Emelie Hägglund; [2016]
    Nyckelord :Gamification; Strategy; Motivation; Enterprise; Framework; Spelifiering; Strategi; Motivation; Ramverk;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har gamification blivit alltmer förekommande i företags-sammanhang. Grundidén bakom gamification är att använda spel-element i icke-spel kontexter, med avsikt att motivera och engagera anställda. LÄS MER

  3. 3. Förändringsarbete mot en resurssnål tillverkning : Lean production i ett svenskt tillverkande företag

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jonas Larsson; Martin Lundin; [2014]
    Nyckelord :Lean production; Förändringsarbete;

    Sammanfattning : Vilken strategi ett tillverkande företag arbetar efter kan variera och bero på en mängd olika faktorer. En effektiv tillverkning kan bli komplicerad när marknaden efterfrågar allt mer skräddarsydda produkter med varierande egenskaper. LÄS MER

  4. 4. Företagsfinansiering : Varför lånar kvinnor mindre pengar än män då de startar företag?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Elin Tingmyr; Elisabeth Särndahl; [2008]
    Nyckelord :organisationskultur; genusvetenskap; företagande;

    Sammanfattning : I en undersökning, gjord av Svenskt Näringsliv under 2007, framkom att tre gånger såmånga företag drivs av män som av kvinnor men att det finns stora skillnader mellan deolika länen och kommunerna i Sverige. En arbetskraftsundersökning, som gjorts avSCB under 2005, visar att färre antal kvinnor än män är företagare. LÄS MER

  5. 5. Vad hindrar affärssidéer från att realiseras? : What keeps business ideas from being actualized?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Marcus Bohmelin; Jakob Åhman; Jesper Johansson; [2008]
    Nyckelord :entreprenörskap; hinder; företagande; entreprenöriella processen;

    Sammanfattning : I en undersökning Drivhuset i Karlstad gjort ansåg endast 5 procent av de tillfrågade ha de egenskaper och färdigheter som krävs för att starta eget företag. Dessutom visar det sig att Sverige hade lägst antal startade företag under 2006 av de nordiska länderna. Detta skapar en nyfikenhet om varför inte fler företag startar. LÄS MER