Sökning: "varumärken Lund"
Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade orden varumärken Lund.
6. Hur tricklar ett varumärke? - En fallstudie av varumärket Cheap Monday
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att med utgångspunkt i trickle-teorin och trickle-effekten undersöka attityden hos olika konsumentgrupper av Cheap Monday, för att se om teori och empiri överensstämmer. Vi vill se hur tricklandet och teori om adoptionsprocessen ser ut för varumärket, då vi anser att konsumentbeteende för enskilda varumärken inte studerats tillräckligt. LÄS MER
7. Varumärkesstrategier i kampen om hyllplats -en studie av dryckesmarknaden
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna magisteruppsats har för avsikt att öka kunskapen kring de varumärkesstrategier som brukas i varumärkesportföljer. Uppsatsen undersöker om varumärkesstrategier är ett fungerande verktyg i den rationaliserings- samt effektiviseringsprocess som råder inom dagligvaruhandeln. LÄS MER
8. Visionen om en idéernas stad En fallstudie av Lunds kommuns varumärke
L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Varumärken kan i dag vara allt från Findus, Pampers och ICA till Lunds kommun. På Lunds kommuns hemsida finns en länk som heter "Varumärket Lund" där man kan läsa om kommunens kännetecken. LÄS MER
9. Explicita och implicita attityder till varumärken : en studie om huruvida medvetna och omedvetna attityder samt beteende hos en individ samvarierar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Consumers are often exposed to brands and their persuasive message. The marketers want the consumers to create attitudes toward their brands. Mostly they take the explicit attitudes into consideration, and neglect the implicit ones. LÄS MER