Sökning: "vi har alla samma produkter"

Visar resultat 11 - 15 av 73 uppsatser innehållade orden vi har alla samma produkter.

  1. 11. Hur bör näringslivet förhålla sig till de globala målen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionen

    Författare :Pia Andersson; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : För att klara av att nå de globala målen till 2030 kommer det verkligen krävas en enorm ansträngning, en förändring av världen och av vår världsbild, där näringslivet har ett stort ansvar och en stor roll att spela, skriver Lise Kingo, verkställande direktör på FN:s Global Compact.[1] Vi kan inte blunda för verkligheten då vår planet är under stort tryck, mänskligheten utövar negativa förändringar i den globala miljön som resulterar i klimatförändringar, skogsskövling, brist på mångfald, försurning av haven, jorderosion och föroreningar. LÄS MER

  2. 12. CO and CO2 Detection for Catalysis Diagnosis by Means of PLIF

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Fysiska institutionen; Lunds universitet/Förbränningsfysik

    Författare :Sebastian Pfaff; [2017]
    Nyckelord :plif; laser diagnostics; catalysis; carbon monoxide; carbon dioxide; palladium; planar laser induced fluorescence; Physics and Astronomy;

    Sammanfattning : In order to fully understand the underlying processes of catalysis, it is vital to combine measurements of the catalyst surface, where the reaction occurs, with measurements of the gas concentration close to the catalyst. We have developed a convenient setup, which uses a single laser system to visualise the gas surrounding a working catalyst in situ at realistic operating conditions. LÄS MER

  3. 13. Att förändra världen med stil : En kvalitativ studie om hur mikroföretag i modebransch arbetar med hållbarhet vid  inköp

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Josefina Lindström; Moa Törnlund; [2017]
    Nyckelord :hållbara inköp; mikroföretag; modebranschen;

    Sammanfattning : Hållbarhet är ett begrepp som de senaste åren har blivit alltmer centralt. Konsumenter efterfrågar i allt större grad hållbara produkter och som en reaktion till detta har allt fler företag valt att arbeta med hållbarhetsfrågor. Ett sätt för företag att arbeta med hållbarhet är genom sitt inköp. LÄS MER

  4. 14. Väljer du med Hjärtat eller Kronan? : Varumärkesupplevelser på den homogena apoteksmarknaden.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Joel Sandberg; Lotta Sundqvist; [2017]
    Nyckelord :marknadsföring; varumärken; varumärkesupplevelse; apotek;

    Sammanfattning : Varumärkena på den svenska apoteksmarknaden har fortfarande problem att differentiera sig från varandra åtta år efter avregleringen. Detta är ett fenomen som många aktörer på homogena marknader stöter på. LÄS MER

  5. 15. Det cirkulära Skåne - ett regionalt perspektiv på hinder och möjligheter för att främja cirkulär företagsamhet

    Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Lina Hadartz; [2017]
    Nyckelord :circular economy; circular business models; policy development; regional governance; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Over the past decade, the transition to a circular economy has gained attention as a necessary step towards sustainable development. In contrast to the linear economy that is rooted in a ‘take-make-dispose’ mentality, the circular economy aims to decouple economic growth from unsustainable use of non-renewable resources by closing the material loops in the economy. LÄS MER