Sökning: "vi har alla samma produkter"

Visar resultat 6 - 10 av 73 uppsatser innehållade orden vi har alla samma produkter.

  1. 6. Design and Implementation of Systematic Production Analysis - Collecting and analysing production data to monitor and improve OEE using a commercial production monitoring software

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Industriell Produktion

    Författare :Albert Larsson; Elsa Höjbert; [2020]
    Nyckelord :Systematic Production Analysis; Overall Equipment Effectiveness; Production Disturbance Reasons; Human Machine Interface; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The purpose of this master thesis project was to design and implement a systematic procedure to analyse and improve OEE for Nolato Meditech using a specific commercial production monitoring system, as well as solving operational system issues and evaluating the performance of the system. The method employed consisted of learning the software, adapting it to comply with the given production environment, collecting appropriate production disturbance reasons and investigating current organisational structures at the company. LÄS MER

  2. 7. Lösningar för att eliminera utsläpp av mikroplaster från plastindustrin

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för maskinteknik

    Författare :Robin Ekholm; [2019]
    Nyckelord :Microplastic; Tarkett; Plastic Industry; Design Thinking; Environmental Sustainability; Mikroplast; Tarkett; Plastindustrin; Design Thinking; Hållbarhet;

    Sammanfattning : Microplastics is a growing problem for the environment and the risk that microplastics reaches our food and water is constantly increasing. Microplastics also affects animal life and it is more and more common that fishes, birds and even whales dies because of malnutrition since their stomachs are full of microplastics. LÄS MER

  3. 8. Emotioner och konsumtion : En kvalitativ studie om studenters emotioner kring konsumtion

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Frida Kostamovaara; Madelene Simonsen; [2018]
    Nyckelord :interview study; students; consumption; emotions; shame and pride; intervjustudie; studenter; konsumtion; emotioner; skam och stolthet;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker emotioner kring konsumtion. Syftet med studien är att undersöka vilka emotioner som visar sig hos studenter vid konsumtion och hur de förklarar dessa emotioner samt deras konsumtionsvanor. Vi tycker att detta är ett understuderat ämne som borde lyftas fram och undersökas mer. LÄS MER

  4. 9. “Generation Z, nu ska vi konsumera bättre” : En studie om hur sociala medier kan bidra till fler etiska klädköp

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Hanna Persson; Lovisa Christensson; [2018]
    Nyckelord :Generation Z; Social media; Ethical consumption; Clothing consumption; Intention Actual behaviour; Communication.; Generation Z; Sociala medier; Etisk konsumtion; Klädkonsumtion; Intention Genomförande; Kommunikation.;

    Sammanfattning : Dagens överkonsumtion har resulterat i förödande problem för både natur och oss själva. En av alla lösningar till att minska problemet är att tillverka och erbjuda etiskt korrekta produkter till konsumenter. Men trots att intentionen att köpa dessa produkter har ökat hos konsumenter, genomförs inte dessa köp. LÄS MER

  5. 10. Income taxation at the right place at the right time - An analysis of the need for a virtual permanent establishment

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Johan Brodd; [2018]
    Nyckelord :skatterätt; tax law; permanent establishment; corporate income taxation; significant digtal presence; significant economic presence; virtual permanent establishment; PE; Virtual PE; Law and Political Science;

    Sammanfattning : In the last couple of years, taxation of the digital economy has become a subject that is on everybody’s mind. This has given rise to attempts from OECD and EU, amongst others, to solve this dilemma. LÄS MER