Sökning: "Öppna data"
Visar resultat 41 - 45 av 940 uppsatser innehållade orden Öppna data.
41. Motivation för laborationer : En intervjustudie med lärare
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Syftet med detta arbete var att undersöka hur lärare beskriver elevers motivation i kemiundervisningen med särskilt fokus på laborationer, specifikt öppna laborationer. Datainsamlingen gjordes genom semistrukturerade intervjuer av fyra lärare, varpå intervjuerna transkriberades och analyserades med en induktiv tematisk analys. LÄS MER
42. Mapping the Attack Surface of Telecommunication Networks from the Public Internet
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The telecommunications sector is increasingly connected to the Internet, resulting in an expanded attack surface accessible from the public Internet. This has increased the availability of information such as IP addresses, open ports, and other network details that anyone from the Internet can access. LÄS MER
43. Prestationsmått vid uppstart : En fallstudie av Northvolt Ett i Skellefteå
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Prestationsmått och dess formulering tillsammans med målsättningsteorin är två vanligtförekommande begrepp i de flesta produktionsenheter. Syfte med studien är att beskrivaoch förklara hur prestationsmått formuleras i en ny produktionsenhet. Examensarbetetbeskriver vikten av medskapande mellan företag och dess kunder. LÄS MER
44. Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft Seminariedatum: 11-01-2023 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i Marknadsföring, Kandidatnivå, 15 högskolepoäng. Författare: Hanna Bielke, Ellen Förare och Sara Slättberg. Handledare: Lars Carlman. LÄS MER
45. Ett kul Business Intelligence System? : En kvalitativ studie om användningen av Kuli
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Ett Business Intelligence-verktyg är ett system som tar vid där ett affärssystem slutar och som utvecklats för att stödja användare på ledningsnivå att exportera, strukturera samt analysera data och information från andra system. Karlstads universitets BI-verktyg, Kuli, är ett exempel på ett sådant system som hämtar data från flera olika databaser inom universitetet. LÄS MER