Sökning: "är esport sport"

Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade orden är esport sport.

  1. 11. Svenska fotbollsklubbar och dess satsning på e-sporten : En kvalitativ studie om hur svenska fotbollslag på elitnivå anser sig påverka sitt varumärke genom att starta e-sportlag.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Edwin Sazesh; Douglas Ekermark; [2018]
    Nyckelord :E-sport; Esports; Brand; Brand Equity; Brand Extension; E-sport; Varumärken; Varumärkeskapital; Varumärkesutvidgning;

    Sammanfattning : In recent years esports has evolved from strictly being a hobby of playing videos games for many to becoming a highly commercialized and professionalized sport. Nowadays, there are more unique viewers of the largest esport competitions than physical sport events like the NBA finals or the Super Bowl. LÄS MER

  2. 12. Feature development for esports broadcasts with a focus on the intermission between matches

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Jonathan Söderin; [2017]
    Nyckelord :Esports; Streaming; Intermissions; Breaks; Feature development; Viewing motivation;

    Sammanfattning : In a world where esports is growing quicker than ever and is looking towards traditional sports for guidance, taking a look at the format of both esports broadcasts and online streaming in general can give beneficial insights. This paper aims to evaluate if the format of esports broadcasts should no longer let itself be influenced by traditional sports and instead follow the habits and motivations behind esport’s online viewership itself. LÄS MER

  3. 13. "Grejen är att det är roligt" : En jämförande studie av dagstidningars och e-sporttidningars skildring av e-sport.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Jonatan Börjesson; Dennis Johansson; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The aim of this study was to elucidate the manifested differences in printed daily newspapers and online e-sport papers. In addition we explored the different priorities of news selection in the two types of newspapers. LÄS MER

  4. 14. CScore – A Real Time Application for E-sports : PROVIDING LIVE UPDATES OF PROFESSIONAL MATCHES

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Björn Annergren; Daniel Ulug; [2016]
    Nyckelord :E-sports; Android; Real-time; Mobile application; E-sports; Android; Real-time; Mobilapplikation;

    Sammanfattning : The e-sport market is a growing one and as it grows monetary interests, willingness to exploit it grows with it. A part of the e-sport market that is not satisfied yet is the market of mobile applications catering to e-sport audiences. LÄS MER

  5. 15. You pay I play : Microdonationer kring Twitch.tv med fokus på tittarna

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för medier och design

    Författare :Jonatan Andersson; Therese Szanto; [2015]
    Nyckelord :Live streaming; Twitch; Gaming; E-sport; Streaming; crowdfounding; microdonation;

    Sammanfattning : Sedan Twitch startade sin livestreaming site 2011 så har livestreaming vuxit otroligt fort. År 2014 hade Twitch 100 miljoner unika tittare varje månad. De som streamar på Twitch är allt från esport spelare till personer som streamar för nöjets skull. LÄS MER