Sökning: "är esport sport"

Visar resultat 6 - 10 av 16 uppsatser innehållade orden är esport sport.

  1. 6. Cristiano Ronaldwho?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christopher Kewenter; Victor Grundén; Isak Söderlund Schulz; [2020]
    Nyckelord :Esport; Esports athletes; esport fans; athlete branding; sports marketing; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Cristiano Ronaldwho? En kvalitativ studie om esportatleter, de nya sportstjärnorna Seminariedatum: 2020-06-04 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Victor Grundén, Christopher Kewenter och Isak Söderlund Schulz Handledare: Peter Svensson Fem nyckelord: Esport, esportatleter, esportfans, athlete branding och sports marketing Syfte: Huvudsyftet är att undersöka eventuella modifikationer och tillägg gällande den mest vedertagna athlete branding modellen inom traditionell sport. Detta uppnås genom två delsyften: (1) Undersökning av särdrag gällande esportatleter & deras fans, (2) undersökning av särdrag gällande esport. LÄS MER

  2. 7. “Beautiful Power Shield!” vs. “Explosive Superman Punch!” : A Comparative Analysis of Promotional Metadiscursive Language in eSports and Mixed Martial Arts Sports Commentaries

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Anton Gustin; [2020]
    Nyckelord :metadiscourse; eSports; mixed martial arts; sports; promotional language; commentary; metaphors; evaluative adjectives; metadiskurs; eSport; mixed martial arts; promotionsbefrämjande språk; kommentarer; metaforer; evaluerande adjektiv;

    Sammanfattning : Sports commentary is an essential part of live broadcasted sports as well as eSports and is a task that requires that the caster be verbally proficient and can maintain a high tempo when speaking, especially in more fast-paced sports. This study aims to analyze this promotional language sportscasters use by approaching it from the linguistic phenomenon of metadiscourse. LÄS MER

  3. 8. Fysisk hälsa bland professionella eSportare

    Master-uppsats, Umeå universitet/Avdelningen för fysioterapi

    Författare :Staffan Ekefjärd; [2020]
    Nyckelord :esport; hälsa; fysiska symtom; smärta; träning; sömn; skärmtid;

    Sammanfattning : Introduktion: ESport är en snabbt växande sport med miljontals utövare världen över. Gällande hälsa och eSport är den mentala biten med gaming syndrome och utveckling av kognitiva funktioner klart mer beforskad än den fysiska hälsan. LÄS MER

  4. 9. E-sport, E-atleter och fysisk träning : -En litteraturstudie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsovetenskap

    Författare :Christoffer Göthe; Viktor Andersson; [2019]
    Nyckelord :Fysioterapi; Prestation; Risker; Träning;

    Sammanfattning : Bakgrund: Inom e-sport tävlar e-atleter som enskilda deltagare eller i ett lag från olika länder som möter varandra i samma datorspel. Dessa matcher/turneringar ses av miljontals personer över hela världen. LÄS MER

  5. 10. What's the hype about esports? : A qualitative study about esports consumer motivation

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Zining Chang; [2019]
    Nyckelord :esports; spectator; uses and gratification; consumer motivation; qualitative study; interview; esport; åskådare; Uses and Gratifications; konsumentmotivation; kvalitativ studie; intervju;

    Sammanfattning : Esports som åskådarsport har fått en betydande publik under det senaste decenniet, det lockarnästan en halv miljard människor över hela världen och har även fått stöttning från storakända företag. Anledningen till varför människor tittar på esport är dock fortfarande inte välundersökt. LÄS MER