Sökning: "överföra och värdera"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden överföra och värdera.

  1. 1. Vi vet mer än vi kan tala om : Tyst kunskap i kommunal socialpsykiatri

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avd. för socialt arbete

    Författare :Johan Hjärne; Charlotte Ekfeldt; [2020]
    Nyckelord :tyst kunskap; definiera; överföra och värdera; explicit kunskap; fronesis;

    Sammanfattning : Tyst kunskap definieras oftast som abstrakt och svårdefinierbar eftersom den inte kan uttryckas på samma sätt som teoretisk kunskap, därav namnet ”tyst”. Likväl är den tysta kunskapen högt värderad inom de yrkeskategorier som arbetar i människobehandlande organisationer i direkt kontakt med klienter varje dag. LÄS MER

  2. 2. Kunskapsöverföring som verktygför implementering avhållbarhetsarbete : En fallstudie inom järnvägsprojekt

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande; KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Anna Stolpe; Jennifer Atterström; [2019]
    Nyckelord :Sustainability; railway; levels of knowledge; knowledge management; project based organizations.; Hållbarhet; järnväg; kunskapsnivåer; kunskapsöverföring; projektbaserad organisation.;

    Sammanfattning : Hållbar utveckling är ett begrepp som används frekvent i diverse sammanhang och blir allt merpopulärt . I FN:s världsomfattande Agenda 2030 beskrivs 17 globala hållbarhetsmål som ettförsök till att konkretisera vad som bör arbetas med för att skapa hållbar utveckling. LÄS MER

  3. 3. Kunskapsöverföring som verktyg för implementering av hållbarhetsarbete : En fallstudie inom järnvägsprojekt

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Jennifer Atterström; Anna Stolpe; [2019]
    Nyckelord :Sustainability; railway; levels of knowledge; knowledge management; project based organizations.; Hållbarhet; järnväg; kunskapsnivåer; kunskapsöverföring; projektbaserad organisation.;

    Sammanfattning : Hållbar utveckling är ett begrepp som används frekvent i diverse sammanhang och blir allt mer populärt. I FN:s världsomfattande Agenda 2030 beskrivs 17 globala hållbarhetsmål som ett försök till att konkretisera vad som bör arbetas med för att skapa hållbar utveckling. LÄS MER

  4. 4. Friluftsliv i skolan : En kvalitativ studie om idrottslärares arbete med friluftsliv i ämnet idrott och hälsa

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Antonio Phunipananta Muñoz; Viktor Nilsson; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet har varit att undersöka lärares förställningar om och arbete med friluftsliv i skolämnet idrott och hälsa. Vad är friluftsliv för idrottslärarna? Hur bedrivs undervisningen i friluftsliv? Hur uppfattar lärare i idrott och hälsa elevernas kunskapsnivå i friluftsliv? Vad ska eleverna lära sig och vad ska betygsättas? Metod Metoden som användes var kvalitativ och i form av semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  5. 5. Validering av Varicella Zoster virus och Herpes Simplex virus

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Amina Bajric; [2018]
    Nyckelord :DiaSorin LIAISON® XL; EUROIMMUN Analyzer I; Herpes Simplex Virus; SIEMENS Enzygnost®; Validering; Varicella Zoster Virus;

    Sammanfattning : Syftet med denna valideringsstudie är att värdera lämpligheten att överföra den manuella analysen av aktuell infektion av Varicella Zoster Virus (aVZV IgM) och Herpes Simplex Virus (aHSV IgM) med SIEMENS Enzygnost® till en av de automatiserade analysinstrumenten EUROIMMUN Analyzer I (ELISA) eller DiaSorin LIAISON® XL. Arbetet utfördes på Klinisk Mikrobiologi i Lund. LÄS MER