Sökning: "övergångar."
Visar resultat 16 - 20 av 338 uppsatser innehållade ordet övergångar..
16. "Vi kan inte göra så bra som vi egentligen vill" : En kvalitativ studie om övergångsprocessen mellan årskurs 6 och 7
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Under sin skolgång upplever alla barn i Sverige flera skolbyten och övergångar, en skolövergång innebär så mycket mer än bara en fysisk förflyttning från en skola till en annan.Tidigare internationell forskning pekar ut risker för elever vid skolövergångar och trots att det saknas forskning i svensk kontext pekar Skolinspektionen ut övergången från årskurs 6 till årskurs 7 som den mest kritiska i den svenska grundskolan. LÄS MER
17. Sömlös vård tryggar säkra övergångar : Sjuksköterskors och distriktssköterskors i hemsjukvårdens erfarenheter av samverkan vid utskrivning från slutenvården
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Väst/Institutionen för hälsovetenskapSammanfattning : Bakgrund: Den åldrande befolkningen ökar globalt sett. Detta ställer krav på hälso- och sjukvården att tillgodose en god och säker vård för hela befolkningen. Bristande samverkan mellan slutenvård och kommunal hälso- och sjukvård riskerar att leda till sämre vårdresultat, vårdskador och oplanerade återinskrivningar till sjukhus. LÄS MER
18. Övergången mellan årskurs 6 och årskurs 7 : Mentorers upplevelser och framgångsfaktorer ur ett specialpedagogiskt perspektiv
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Den här studien handlar om övergången mellan årskurs 6 och årskurs 7 för elever i behov av särskilt stöd. Syftet var att undersöka hur mentorer upplever övergångsprocessen samt vilka framgångsfaktorer och förbättringsområden de anser finns. LÄS MER
19. Nystart eller omstart? : Vilken information får ämneslärare i svenska om läs- och skrivsvårigheter, när de tar emot elever från åk 6?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : Syftet i denna kvalitativa studie är att undersöka hur elever med läs- och skrivsvårigheter beskrivs i samband med överlämningen till årskurs 7. Vi valde en tematisk metod för att analysera intervjudata. LÄS MER
20. Minimization of Model-based Tests in Modbat
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Model-based testing (MBT) is a promising testing method with advantages like exhaustive exploration and high maintainability. However, one notable downside is that the generated tests usually contain much unnecessary noise. LÄS MER