Sökning: "“everyone gets to join”"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden “everyone gets to join”.

  1. 1. "Alla får vara med" : En kvalitativ studie om barns perspektiv på inkludering och exkludering i förhållande till kamratrelationer samt dilemmat "alla får vara med".

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Mikaela Andreasson; Helena Pedersen; [2023]
    Nyckelord :Inclusion; exclusion; children’s verbal expressions; children’s perspective; children’s perception; “everyone gets to join”; peer relationships; dilemma; Inkludering; exkludering; barns verbala uttryck; barns perspektiv; barns uppfattningar; alla får vara med ; kamratrelationer och dilemma;

    Sammanfattning : Vi vill i denna studie lyfta barns perspektiv genom att undersöka barns uppfattningar av inkludering och exkludering i förhållande till kamratrelationer på förskolan samt dilemmat ”alla får vara med”. Studien bygger på gruppintervjuer med förskolebarn. LÄS MER

  2. 2. (S)examensarbete

    Kandidat-uppsats, Konstfack/Textil

    Författare :Cecilia Pfaff; [2016]
    Nyckelord :art; textile art; knitting; crochet; sex; sexy; sexiness; Instagram; selfie; performance; sun chair; craftivism; Dolly Parton; body; feminism; #xxxjobb; #123sexy; konst; textilkonst; stickning; virkning; sex; sexig; sexighet; Instagram; selfie; performance; solstol; craftivism; Dolly Parton; kropp; feminism; #xxxjobb; #123sexy;

    Sammanfattning : Preface: Thank you to all the women in my life who have supported me through this process; to my mother, to my other mother (Susan), to Kara, to Jordan and, of course, to Dolly. Summary: (S)examensarbete is a journey through which I have questioned if knitting can be sexy. LÄS MER

  3. 3. "Alla får vara med" : Elevers berättelser om relationsskapandet i fritidshemmets praktik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Fritidshemspedagogisk forskning

    Författare :Linda Seebergs; Lisa Mantler; [2016]
    Nyckelord :After school educare; building of relationships; friends; walk-and-talk conversations; childrens perspective; sociocultural perspective; Fritidshem; relationsskapande; kompisar; samtalspromenader; barns perspektiv; sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : Elever får allt svårare att känna samhörighet och knyta kontakter med andra elever på fritids-hemmet, vilket riskerar att påverka deras sociala utveckling och relationsskapande negativt. Syftet med denna studie var därför att skapa kunskap om elevers relationsskapande på fritids-hemmet utifrån barns perspektiv. LÄS MER