Sökning: "17 globala målen"
Visar resultat 1 - 5 av 58 uppsatser innehållade orden 17 globala målen.
1. Utredning om lönsamhet av solceller för privata hushåll
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för byggteknik (BY)Sammanfattning : År 2015 fastställde FN 17 globala mål för hållbar utveckling. Delmål 7.2, en del av det sjunde målet om hållbar energi för alla, anger att den globala andelen förnybar energi behöver öka för att minska effekterna av fossila bränslen. LÄS MER
2. Vätgasdrivet Elverk
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : År 2015 antog FN Agenda 2030 och fastställde 17 globala mål för hållbar utveckling. Ett av målen, mål 7, syftar till att främja hållbar energi för alla. Portabla elverk är viktiga energikällor när det inte är möjligt att ansluta till marknätet eller vid strömavbrott. LÄS MER
3. Hållbar utveckling i Bosnien och Hercegovinas gymnasieskolor : En uppsats om hur hållbar utveckling appliceras i Bosnien och Hercegovinas gymnasieskolor
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Denna uppsats tar utgångspunkt i Bosnien och Hercegovina (BiH) och undersöker hur hållbar utveckling undervisas i gymnasieskolor. Inom hållbar utveckling tillämpas även agenda 2030 och de 17 globala målen. LÄS MER
4. Framtagning av ett koncept för spånborttagning
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Razorback är ett företag konsultföretag i Lund som främst fräser ut detaljer till konstruktioner i polyoximetylen (POM) och polyeten (PE). När detaljerna har frästs ut sitter det kvar lösa spån som behöver tas bort innan detaljerna ska monteras ihop. Idag utförs spånborttagningen manuellt av en person vilket är tidskrävande. LÄS MER
5. Rainwater Collecting Roofs on Schools in Indonesia : Field Study for a self-sufficient school
Kandidat-uppsats, KTH/Byggteknik och designSammanfattning : Denna rapport har delats in i två delar, där den första delen fokuserar på den praktiskatillämpningen av konstruktionen och den andra delen fokuserar på skolans design ochfunktion. Detta för att designen ska byggas på vetenskapliga grunder, där det är bevisat attprocessen är genomförbar och har ett syfte. LÄS MER