Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Med känsla för marknadsföring - En undersökning av Roskildefestivalens marknadsföring i sociala medier och Roskilde Road Trip Malmö

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för kulturadministration

    Författare :Isabel Rescala; [2013]
    Nyckelord :Marketing; 4P:s; Philip Kotler; Roskilde Festival; music festival Marknadsföring; 4 P:n; Roskildefestivalen; musikfestival; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to study the marketing of Roskilde Festival through social media and Roskilde Road Trip Malmö as a case. My main research questions are: What does the maketing of the festival look like in social media? How does the marketing of Roskilde Festival relate to three of the four P:s? Is there something special about their marketing? Has the poster and the artists on it changed compared to other years? I discuss why Roskilde Festival survives while others don’t. LÄS MER

  2. 2. Varumärkens påverkan av konkurrensmedel : hur påverkar valet av konkurrensmedel butikens arbete med att förstärka varumärket?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Eliza Colhon; Caroline Hedlund; [2008]
    Nyckelord :Varumärken; Konkurrensmedel; Sexhörningen;

    Sammanfattning : Varumärken spelar en allt mer betydande roll för konsumenter i dagens läge, vilket gör att företag måste använda sig av olika konkurrensmedel för att på bästa sätt hålla kvar en stark position på marknaden. Det har blivit allt svårare att överleva på marknaden utan ett starkt varumärke, då konkurrenssituationen är hårdare. LÄS MER

  3. 3. Packaging - det femte P:et? En studie om livsmedelsförpackningens betydelse i marknadskommunikationen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Charlotta Axelsson; Pernilla Gerdrup; Sanna Kilpelä; [2002]
    Nyckelord :De 4 P:na; förpackning; livsmedel; marknadsmix; packaging; varumärke; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problem: Förpackningen har föreslagits som det femte P:et (packaging) i marknadsmixen (Kotler (1999). Det anses att en i något avseende unik förpackning kan vara av stor betydelse för att skapa en framgångsrik märkesprodukt. LÄS MER