Sökning: "Philip Kotler"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden Philip Kotler.

  1. 1. Två städer, ett mångkulturellt nyårsfirande : En kvalitativ intervjustudie om hur tvillingstäderna HaparandaTornio arrangerade nyårsfirandet Happy New Twice 2019

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Maria Mulari; [2021]
    Nyckelord :intercultural communication; multicultural; town twinning; place branding; globalization; HaparandaTornio; interkulturell kommunikation; mångkultur; tvillingstäder; place branding; globalisering; HaparandaTornio;

    Sammanfattning : The neighboring towns of Haparanda and Tornio are divided by the border between Finland and Sweden in the southern part of the Torne River. The two cities have worked closely together for the past decades and have in recent times virtually “grown together”. LÄS MER

  2. 2. Vadstena – En mindre orts identitetsbyggande genom konst och kulturprioriteringar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionen

    Författare :Lovisa Lindstrand; [2020]
    Nyckelord :vadstena; platsmarknadsföring; identitetsskapande; identitet; kulturprioriteringar; platsutveckling; östergötland; enprocentsregeln; kulturskolan; kulturinstitution; kulturförening; konstutövare; kulturstad; kulturplan; konststrategi; konstliv; philip kotler; richard florida; elin berglund; kulturens förutsättningar;

    Sammanfattning : Konst- och kulturskapare blir allt viktigare aktörer vid marknadsföringen av platser och konst och kultur får ett allt större inflytande på hur små och stora städer bygger upp sin image. Den mindre lansbyggdsortens förutsättningar för attraktivitet är under ständig förändring likväl som dess förhållande till storstadsregionerna. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföringsstrategi på nya marknader : Hur utformar företag sin strategi för framgång?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Philip Warnerman; Marcus Persson; [2016]
    Nyckelord :marknadsföringsstrategi; standardisering; anpassning; contingency; Kotler; marketing mix;

    Sammanfattning : I en alltmer globaliserad värld ställs företag inför nya utmaningar och möjligheter i och med att nya marknader uppstår. En av dessa utmaningar är hur ett företags marknadsföringsstra- tegi ska utformas för att en expansion eller lansering ska lyckas på en ny marknad, någonting som är intressant för både det multinationella företaget såväl som det mindre företaget på väg att expandera internationellt. LÄS MER

  4. 4. Marknadsföring av Sjömansbiblioteket : En studie i kommunikationen mellan ett specialbibliotek och dess användare

    Magister-uppsats, Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Tanja Johansson; [2015]
    Nyckelord :Sjömansbiblioteket; sjömansbibliotekarie; marknadsföring; marknadsföringsmixen; intern marknadsföring; SWOT; specialbibliotek; sjöfartslitteratur;

    Sammanfattning : The purpose of this Master's thesis is to examine how the Swedish Seamen's library, situated in Rosenhill Gothenburg, communicates with its users; i.e. the seamen. LÄS MER

  5. 5. Strategier för positionering av kontorslokaler

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Astrid Jönsson; Linn Gregorsson; [2015]
    Nyckelord :Positioning; positioning strategies; office; market; office; target market; kontorsmarknad; kontorslokal; målgrupp;

    Sammanfattning : The report aims to examine how property owners position themselves to reach their target market, and which strategies they use when positioning their product. The investigation has been carried out mainly in the form of a case study in which a number of interviews with Stockholm real estate companies has been conducted, focusing on commercial property market segment. LÄS MER