Sökning: "Affiliate marknadsföring"

Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade orden Affiliate marknadsföring.

  1. 6. E-kundklubben : Vill du bli medlem?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Anneli Nilsson Lamoureux; Louise Vikström; [2014]
    Nyckelord :kundklubbar; kundlojalitet; e-handel; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Nyckelord: kundklubbar, kundlojalitet, e-handel, relationsmarknadsföring Bakgrund: Kundklubbar inom e-handeln är ett relativt nytt begrepp om man bortser från de företag som bedriver handel i flera kanaler. Det kan förklara att få studier har genomförts som beskriver kundklubbar i renodlade e-handelsföretag i Sverige. LÄS MER

  2. 7. Framtidens e-handel : En studie av e-handelns framgångsfaktorer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :THERESE BÖVIK; EVELINA NYQUIST; [2013]
    Nyckelord :E-handel; affiliate; returproblem; framgångsfaktorer; marknadsföring; framtidens e-handel;

    Sammanfattning : E-handeln har bara börjat sin resa idag och det är en lång väg att gå för att skapa den optimala nätbutiken. Trots positiv statistik med hög tillväxt är det en tuff bransch att verka i vilket gör att det är få företag som klarar av att stanna kvar på en så hårt konkurrensutsatt marknad. LÄS MER

  3. 8. The value of the affiliate marketing network

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Kim Norlander; [2012]
    Nyckelord :Value creation; Affiliate marketing; Value networks;

    Sammanfattning : With the Internet as a commercial medium, new ways of doing business have developed in almost every industry sector. Business conducted over the internet, which often is referred to as e-commerce, is rapidly growing, and holds highly competitive characteristics and promises for the creation of value (Amit & Zott, 2001). LÄS MER

  4. 9. The Global Effect of the Glaxo Case : The Increase of Transfer Pricing Conflicts between the OECD and the US

    Magister-uppsats, IHH, Rättsvetenskap

    Författare :Camilla Hallbäck; Sara Gustafsson; [2008]
    Nyckelord :Transfer Pricing; Marketing Intangibles; The Arm s Length Principle; The Pharmaceutical Industry; Internprissättning; immateriella tillgångar; armlängdsprincipen; läkemedelsbranschen;

    Sammanfattning : This master’s thesis compares the OECD transfer pricing recommendations with the transfer pricing rules of the US. The main focus is the ethical pharmaceutical industry and intangible property, in particular marketing intangibles. LÄS MER