Sökning: "Affiliative humor"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Affiliative humor.

  1. 1. AM I FUNNY NOW? : The Neurological Basis of Humor Styles

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för biovetenskap

    Författare :Elin Hirche; [2019]
    Nyckelord :Humor; Humor styles; Affiliative humor; Self-enhancing humor; Aggressive humor; Self-defeating humor;

    Sammanfattning : The present thesis will provide an overview of how the four humor styles, affiliative, self-enhancing, aggressive, and self-defeating humor, are connected to different brain areas. The thesis will also include an overview of how humor in general, and especially three factors of humor including, processing, appreciation, and comprehension is connected to different brain areas. LÄS MER

  2. 2. En jämförelse av mäns och kvinnors humorstilar, med hänsyn tagentill livstillfredsställelse. : En jämförelse gjord på manliga och kvinnliga studenter.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier

    Författare :Amanda Björklund; [2017]
    Nyckelord :swls; hsq; student s; gender differences; ancova; swls; hsq; studenter; könsskillnader; ancova;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie varatt jämföraom manliga och kvinnliga studenters humorstilar skiljer sig åt efter livstillfredsställelsen kontrollerats för. Humorstilarna som jämfördes kommer från mätinstrumentet HSQ och är uppdelade i två positiva humorstilar som anses gynnsamma för välmåendet och två negativa humorstilar som anses skadliga för det. LÄS MER

  3. 3. Humor i reklam : en studie i kulturella skillnader

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Julia Gustafsson; Ida Kihl J; Mariam Said; [2016]
    Nyckelord :Humor; Culture; Cross-culture; Hofstede; Humor styles; Sweden; China; Television commercial; Advertising; Consumer behavior; Affiliative humor; Self-enhancing humor; Aggressive humor; Self-defeating humor.; Humor; Kultur; Kulturella skillnader; Hofstede; Humor stilar; Sverige; Kina; TV reklam; Reklam; Konsument beteende; Affiliative humor; Self-enhancing humor; Aggressive humor; Self-defeating humor.;

    Sammanfattning : Den ökade globaliseringen har resulterat i att många organisationer stiger in på denkonkurrenskraftiga internationella marknaden. Detta har influerat organisationer att spridaderas budskap globalt – oftast genom marknadsföring. LÄS MER