Sökning: "Amelia Lindström"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Amelia Lindström.

  1. 1. ”Motivationenes påverkan på läsinlärningen” : En studie om lärares arbete med motivation i läsinlärningen i grundskolans årskurs 1.

    M1-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik

    Författare :Amelia Alexandersson; Anna Lindström; [2019]
    Nyckelord :Lust att lära; nyfikenhet; tidig läsutveckling.;

    Sammanfattning : Sammanfattning: Denna studie är fokuserad på hur lärare tänker kring sina elevers och sin egen motivation i samband med läsinlärningen i årskurs 1. I studiens bakgrund definieras motivation samt läsinlärning som är viktiga för studien. Vidare presenteras tidigare forskning om motivation samt motivation kopplat till läsning. LÄS MER

  2. 2. Patienters upplevelser av delaktighet inom slutenvården : En litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Omvårdnad

    Författare :Amelia Lindström; Steffanie Tunström; [2019]
    Nyckelord :inpatient care; literature review; nursing care; participation; patients; delaktighet; litteraturöversikt; omvårdnad; patienter; slutenvård;

    Sammanfattning : Bakgrund: Delaktighet syftar till att öka patientens ställning och rättigheter i vården och har även bevisats medföra goda hälsoeffekter hos patienten. Trots sjuksköterskans förordningsstyrda roll och ansvar i att utöva ett personcentrerat förhållningssätt och främja delaktigheten hos patienten visar tidigare forskning att det finns svårigheter med att implementera delaktighet i vården. LÄS MER

  3. 3. "Det är svårt att göra kurslitteratur sexigt" : En jämförelse mellan kunders och företags syn på värde genom digitalisering och innovation

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Johansson Amelia; Svensson Nils; [2018]
    Nyckelord :Värdeskapande; digitalisering; innovation; kurslitteratur; streaming;

    Sammanfattning : Titel: “Det är svårt att göra kurslitteratur sexigt” En jämförelse mellan kunders och företags syn på värde genom digitalisering och innovation   Författare: Amelia Johansson och Nils Svensson Handledare: Åsa Lindström Examinator: Christine Tidåsen Kurs: Examensarbete 15hp, Linnéuniversitetet Kalmar, VT 2018.   Forskningsfråga: Hur ser värdeskapande inom kurslitteratur ut hos kunden jämfört med företagen och hur ser de olika parterna på digitalisering och framtida innovationer som en möjlighet att påverka kundvärdet? Bakgrund och problemområde: 2007 var det endast hälften av alla högskolestudenter som köpte den obligatoriska kurslitteraturen då resten inte ansåg att de hade råd. LÄS MER

  4. 4. DESIGN OCH KONSTRUKTION AV ÖVNINGSANLÄGGNING : Demonstrations- och testanläggning för aktörer på solcellsmarknaden

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för fysik och astronomi

    Författare :Andrea Carlgren; Madeleine Stolpe; Emma Ekberg Berry; Amelia Oller Westerberg; Linnea Lindström; Elin Luedtke; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Through contact with solar panel suppliers, a roof is dimensioned and built as a groundfor educational interactions for solar panel installers. Its construction consists of foursubsystems, where each system displays its own solar solution. LÄS MER

  5. 5. Vilket är modeföretagens motiv till att implementera CSR i verksamheten? : En branschstudie av samtliga börsnoterade modeföretag i Sverige

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Johanna Thomasson; Amanda Lindström; Amelia Pettersson; [2017]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Value Chain; Effective purpose; Symbolic purpose; Fashion Industry; Sustainability Reporting; Corporate Social Responsibility; Värdekedja; Effektiva motiv; Symboliska motiv; Modebranschen; Hållbarhetsredovisning;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion:Corporate social responsibility är ett ansvarsåtagande som expanderat i samhället de senaste årtiondena. Samhället präglas idag av en större medvetenhet och ställer allt högre krav på att företag ska agera hållbart i sin verksamhet. LÄS MER