Sökning: "Analys av kundbehov"

Visar resultat 21 - 25 av 30 uppsatser innehållade orden Analys av kundbehov.

  1. 21. Analys av fördelen med ett tvärfunktionellt digitalt prioriteringsverktyg för förbättringar

    Master-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Isabella Arnius; [2016]
    Nyckelord :Performance measurement; OEE; prioritizing; improvement; visual manufacturing;

    Sammanfattning : Syfte: Att undersöka nyttan med ett digitalt prioriteringsverktyg för förbättringar för stödfunktioner i en tillverkande industri, baserat på prestationsmätetal och kundbehov. Därtill, att undersöka nyttan i att använda OEE som ett övergripande mätetal i ett sådant verktyg samt vilken nytta som finns i att koppla ihop verktyget med daglig styrning om det visualiseras digitalt. LÄS MER

  2. 22. Prototyp av sandspridarskopa : Dimensionering av svetsfogar

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för teknikvetenskap (SCI)

    Författare :Andreas Wrang; Niklas Karlsson; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna rapport behandlar hållfasthetsanalys av en prototyp till en sandspridarskopa för företaget Holms Industri AB. Prototypen bygger på en befintlig skopa Holms idag har i sitt sortiment och det finns ett kundbehov för större sandspridarskopor. LÄS MER

  3. 23. Uncovering Hidden Needs in Ground Engineering: Case Study of LKAB Wassara

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Igor Kordas; [2016]
    Nyckelord :Hidden needs; customer satisfaction; ground engineering; Outtalade behov; kundnöjdhet; grundläggnning;

    Sammanfattning : This thesis stemmed from the need for better understanding of the ground engineering market by LKAB Wassara - an innovative company that developed a novel technology of hydraulic DTH-drilling; and from the insight that achieving customer satisfaction through fulfilment of hidden needs in the construction industry is a promising yet challenging endeavour.  The challenge addressed in this thesis is twofold: firstly, the conventional market studies often lead to the hidden customer needs being lost, while these needs are important for product innovation; and secondly, there is a lack of case studies exploring the explicit or hidden needs in the construction business that might be partially explained by complexity of interrelations of products, services and stakeholders inherited to the construction market. LÄS MER

  4. 24. Efficiency measures and analysis of a plastic producing company

    Master-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Rasmus Ask; Oskar Malmström; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Företaget där detta projekt har genomförts på har utvecklat en ny typ av plast. Detta är en ny produkt och bolaget räknar med en ökning av efterfrågan inom en snar framtid. Bolaget är för närvarande i sin tillväxtfas och kommer att gå från att producera endast några dagar per månad till att köra produktion varje dag. LÄS MER

  5. 25. Analys och planering införigångsättning av förbättringsarbete på Demotikos AB

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektro- och systemteknik (EES)

    Författare :Dan Cohen Rosenbaum; [2015]
    Nyckelord :Improvement work; quality; Kaizen; business development; continuous improvement CI ; communication; organization; implementation; cross-functional leadership; suggestion schemes; QC-circles; TQM; human-oriented; customer needs; value-adding; introduce; actuate; obstacles; barriers.; Förbättringsarbete; kvalitet; Kaizen; verksamhetsutveckling; kontinuerliga förbättringar CI ; kommunikation; organisation; implementering; tvärfunktionellt ledarskap; förslagsverksamhet; QC-cirklar; TQM; människoorienterad; kundbehov; värdeskapande; uppstart; igångsättning; svårigheter; förhinder.;

    Sammanfattning : Många företag står idag inför en affärssituation med stigande konkurrens,krympande marknader, och ökade kundkrav. Framför allt sitter många fast i ett föråldrat sätt attdriva sin verksamhet på, som är dåligt anpassat för den allt tuffare marknaden. LÄS MER