Sökning: "Andrés Lärare"
Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade orden Andrés Lärare.
6. ”JAG FÅR VARA PROFFS PÅ DET JAG KAN!” : En hermeneutisk studie om högstadielärares erfarenheter av arbetet som ämneslärare utan mentorskap
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Denna studie handlar om högstadielärares upplevelse av sin arbetssituation. Syftet med studien är att synliggöra högstadielärarnas subjektiva upplevelse kring deras arbetssituation när de inte längre behöver vara mentorer och undervisande lärare samtidigt. LÄS MER
7. Elevens val, vinst eller förlust?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : I min profession som bildlärare upplever jag ofta oklarhet bland både lärare och elever kring aktiviteten elevens val. Min egen uppfattning har varit att utöver lärandemålen är målet med aktiviteten elevens val att utveckla skoldemokratin. LÄS MER
8. Med öppna dörrar och gemensamma mål- Externa specialpedagogers och grundlärares reflektioner kring samverkan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : de Fine Licht Lindblom, Åsa (2016). Med öppna dörrar och gemensamma mål – Externa specialpedagogers och grundlärares reflektioner kring samverkan (With the Doors open and Common Goals – External Special Educators and Teachers Reflections on Collaboration). LÄS MER
9. Vem är den där pedagogiske ledaren egentligen? : Lärarnas syn på rektors pedagogiska ledarskap
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Utifrån den nya läroplanen och skollagen kan vi se att rektors arbete har kommit att bli allt mer knutet till den pedagogiska verksamheten på skolorna än tidigare. Rektor är ansvarig för hur arbetet utvecklas och att kvaliteten säkerställs och förbättras. LÄS MER
10. Konflikter – Hinder eller möjlighet till lärande?
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Sammanfattning:SyfteStudiens syfte var att undersöka hur lärare erfar kollegiala konflikter ställt i relation till en skolutveckling somställer högre krav på samarbete. Den empiriska undersökningen avsåg att besvara syftet utifrån femfrågeställningar: - Hur erfar lärare begreppet konflikt? - Vad upplever lärare som utmärkande i konflikter mellan lärare? - Hur upplever lärare att de påverkas av konflikter mellan kollegor? - Vad upplever lärare som svårigheter i konflikter mellan lärare? - Upplever lärare något lärande i samband med konflikter och i så fall på vilket sätt?MetodEn kvalitativ metod i form av intervjuer användes och totalt intervjuades 8 lärare med variation på kön, ålder ochverksamhetsområde. LÄS MER