Sökning: "Anna Sara Karlsson"
Visar resultat 6 - 10 av 14 uppsatser innehållade orden Anna Sara Karlsson.
6. Externhandelns expansion : En (o)hållbar utveckling?
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : .... LÄS MER
7. Kvinnlig vrede, moderns roll och negativa mönster : Analys av karaktärerna Ida och Anna-Karin i ungdomsböckerna Cirkeln och Eld av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
Kandidat-uppsats, Institutionen för film och litteratur (IFL)Sammanfattning : .... LÄS MER
8. Musik och gestaltning i förskolan – en kvalitativt jämförande studie
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Med detta examensarbete vill jag fästa uppmärksamheten på de skapande ämnena och peka påatt syftet med detta examensarbete är att undersöka pedagogikens betydelse för lärandet,främst med fokus på musik och gestaltning inom förskolan. Examensarbetet baserashuvudsakligen på samtalsintervjuer och direktobservationer, litteratur samt information viahemsidor från Utbildningsdepartementet angående läroplaner, samt VR angåendeforskningsetiska regler. LÄS MER
9. Vardagsmatematik i förskolan – En jämförande studie av en Montessoriförskola och en Reggio Emiliaförskola
C-uppsats,Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka och jämföra hur en förskola medmontessoripedagogik respektive Reggio Emilias arbetsätt arbetar med matematik. Vilkalikheter och skillnader finns det när det gäller sättet att arbeta med matematik på ettvardagligt sätt?För att undersöka dessa frågeställningar tog jag kontakt med en förskola på respektiveinrikting och gjorde sedan ett besök på dessa två förskolor, varav en förskola som arbetarkring montessoripedagogiken och en förskola som arbetar kring Reggio Emillias arbetsätt. LÄS MER
10. Pedagogers arbete kring barns socioemotionella utveckling - En intervjustudie med pedagoger på förskolan
C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med arbetet är att få en bild av hur pedagoger arbetar för att främja barnssocioemotionella utveckling på förskolan. Vi använder oss utav två frågeställningar: Vilkenbetydelse anser pedagogerna att barns socioemotionella utveckling har? Vilka arbetssättbeskriver pedagogerna att de tillämpar för att nå fram till en utveckling i dessa avseenden?Metod: Undersökningen har genomförts genom intervjuer där fem pedagoger har fått svara påsju frågor, som berör deras arbete kring barns socioemotionella utveckling. LÄS MER