Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Attracting Altruistic Talents - A quantitative study on how ethnic diversity portrayals in advertising impact organizational attractiveness

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Annie Johnson; Isabelle Bjärlestam; [2022]
    Nyckelord :Ethnic diversity; organizational attractiveness; advertising; employer brand; corporate social responsibility;

    Sammanfattning : This thesis examines the effects of consumer advertising on potential employees. More precisely, it investigates how consumer advertising portraying ethnic diversity impacts the advertising company's organizational attractiveness as an employer. LÄS MER

  2. 2. The Pop(up)ular Brand Experience

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Annie Johnson; Julia Carlsson; Rebecca Larsson; [2020]
    Nyckelord :Pop Up Phenomenon; Pop Up Store; Multisensory Marketing; Multisensory Experience; Experience Economy; Brand Loyalty;

    Sammanfattning : It seems that online retail is erasing the presence of physical stores, referred to as the retail apocalypse. Consumers’ desire to experience brands is increasing whilst sensory experiences in the online retail environment are limited. LÄS MER

  3. 3. Normative Control in Practice, The Case of J&J

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karin Trogstam; Annie Hägglund; Camilla Frejholtz; [2010]
    Nyckelord :Normative Control; Organizational Culture; Credo; Johnson Johnson; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis was to exemplify how a Credo (i.e. code of conduct) is used in order to exercise normative control. This was done through the development of a theoretical model describing how normative control is practiced in reality. LÄS MER

  4. 4. Utbredning av språk- och kulturstrategier i exporterande företag – En kartläggning av sydsvenska SME:s

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Annie Hartwig; Clara Boethius; Anna Lindborg; [2006]
    Nyckelord :export; kulturstrategi; språkstrategi; språksvårigheter; kulturskillnader; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen har varit att undersöka förekomsten av kultur- och språkstrategier i små och medelstora, exporterande, sydsvenska företag. Med hjälp av en en kvantitativ enkätstudie har vi studerat förekomsten av kultur- och språkstrategier. LÄS MER