Avancerad sökning
Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Attracting Altruistic Talents - A quantitative study on how ethnic diversity portrayals in advertising impact organizational attractiveness
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : This thesis examines the effects of consumer advertising on potential employees. More precisely, it investigates how consumer advertising portraying ethnic diversity impacts the advertising company's organizational attractiveness as an employer. LÄS MER
2. The Pop(up)ular Brand Experience
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : It seems that online retail is erasing the presence of physical stores, referred to as the retail apocalypse. Consumers’ desire to experience brands is increasing whilst sensory experiences in the online retail environment are limited. LÄS MER
3. Normative Control in Practice, The Case of J&J
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this thesis was to exemplify how a Credo (i.e. code of conduct) is used in order to exercise normative control. This was done through the development of a theoretical model describing how normative control is practiced in reality. LÄS MER
4. Utbredning av språk- och kulturstrategier i exporterande företag – En kartläggning av sydsvenska SME:s
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen har varit att undersöka förekomsten av kultur- och språkstrategier i små och medelstora, exporterande, sydsvenska företag. Med hjälp av en en kvantitativ enkätstudie har vi studerat förekomsten av kultur- och språkstrategier. LÄS MER