Sökning: "Anton Fridolfsson"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Anton Fridolfsson.

  1. 1. When fake news make the news. A study of journalistic boundaries.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Anton Fridolfsson; [2021-07-27]
    Nyckelord :Fake news; post-truth; professional boundaries; boundary work; journalistic paradigm; propaganda; misleading information;

    Sammanfattning : This thesis takes a spearheaded look at a modern, much-talked about concept of misleading information known as ”fake news”, and how traditional journalists have handled its emergence with regards to their professional boundaries. Built on the premise that who and what is to be considered journalism is a constant battle continuously fought between professional journalists and actors trying to lay claim to their professional territory, through the use of qualitative ethnographic content analysis of 88 journalistic texts, the study’s aim is to take initiative in academic concept development of how to define fake news, and explore in what ways traditional journalists have defended their professional boundaries, in light of the threat provided by the increasing prevalence of misleading content in the information ecosystem, as well as by an anti-establishment, critical of-traditonal-media post-truth culture. LÄS MER

  2. 2. Köpt, ägd och förtjänad – en studie om attityder gentemot olika reklamtyper på Facebook

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Albin Yngve; Anton Fridolfsson; [2015-02-10]
    Nyckelord :köpt media; ägd media; förtjänad media; köpt reklam; ägd reklam; förtjänad reklam; sociala medier; Facebook; display ads; viralmarknadsföring; digital natives; digital immigrants; riktad marknadsföring; targeting; banner blindness; reklamundvikande; word-of-mouth;

    Sammanfattning : Titel: Köpt, ägd och förtjänad – en studie om attityder gentemot olika reklamtyper på Facebook. Författare: Albin Yngve och Anton Fridolfsson Uppdragsgivare: Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet. LÄS MER