Sökning: "Artificial Intelligence TPACK"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Artificial Intelligence TPACK.

  1. 1. An Intervention Study on the Use of Artificial Intelligence in the ESL Classroom: English teacher perspectives on the Effectiveness of ChatGPT for Personalized Language LearningEn

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Abrar Mohammad Ali; [2023]
    Nyckelord :ChatGPT; AI-based tools; Personalized language learning; ESL classroom; ESL; L2; Individualized learning; Tailored tasks; Digital-tools; Chatbots; Artificial Intelligence TPACK; Adaptive learning; educational tools;

    Sammanfattning : The recent release of AI tools for public use allows for the development of novel teaching approaches for goals that often present challenges in the classroom, such as the need for personalized learning materials. The current study enlists a four-week ChatGPT-based personalized learning intervention in tandem with a teacher questionnaire and interviews in two upper-secondary schools in Southern Sweden to investigate English teacher perceptions of the benefits and challenges of using AI for personalized language learning. LÄS MER

  2. 2. Elefanten i rummet: AI i samhällskunskapsundervisningen : En kvalitativ studie om lärares perspektiv på ChatGPT och artificiell intelligens i samhällskunskapsundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Maria Bilandzija; [2023]
    Nyckelord :ChatGPT; artificial intelligence; social science studies; critical thinking; source evaluation; digital tools; TPACK; ChatGPT; artificiell intelligens; samhällskunskap; kritiskt tänkande; källkritik; digitala verk-tyg; TPACK;

    Sammanfattning : ChatGPT och artificiell intelligens har hastigt tagit plats i utbildningsmiljöer. Verktyget har till skillnad från andra sökmotorer, möjlighet att generera svar som liknar en människas språkbruk och kan föra en interaktiv dialog. LÄS MER