Sökning: "AI-based tools"
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden AI-based tools.
1. From HR to AI-R : Navigating Attitudes Towards the Future of Recruitment
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Artificial intelligence has recently gained an increased amount of attention, both in general and in recruitment. The recruitment process has for a long time been dependent on the human touch, but lately AI has been argued as the “future of hiring”. LÄS MER
2. Studenters användning av ChatGPT
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Till följd av den snabbt växande AI-tekonologin syftar denna studie till att fylla det forskningsgap som finns kring hur AI används inom undervisning. Detta har gjorts genom en kvalitativ studie, baserad på intervjuer och kartläggning, som undersökt hur studenter använder sig av chatboten ChatGPT. LÄS MER
3. Kodanonymisering vid integration med ChatGPT : Säkrare ChatGPT-användning med en kodanonymiseringsapplikation
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)Sammanfattning : Denna avhandling studerar området av kodanonymisering inom programvaruutveckling, med fokus på att skydda känslig källkod i en alltmer digitaliserad och AI-integrerad värld. Huvudproblemen som avhandlingen adresserar är de tekniska och säkerhetsmässiga utmaningarna som uppstår när källkod behöver skyddas, samtidigt som den ska vara tillgänglig för AI-baserade analysverktyg som ChatGPT. LÄS MER
4. An Intervention Study on the Use of Artificial Intelligence in the ESL Classroom: English teacher perspectives on the Effectiveness of ChatGPT for Personalized Language LearningEn
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : The recent release of AI tools for public use allows for the development of novel teaching approaches for goals that often present challenges in the classroom, such as the need for personalized learning materials. The current study enlists a four-week ChatGPT-based personalized learning intervention in tandem with a teacher questionnaire and interviews in two upper-secondary schools in Southern Sweden to investigate English teacher perceptions of the benefits and challenges of using AI for personalized language learning. LÄS MER
5. Empirical Comparison Between Conventional and AI-based Automated Unit Test Generation Tools in Java
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)Sammanfattning : Unit testing plays a crucial role in ensuring the quality and reliability of software systems. However, manual testing can often be a slow and time-consuming process. With current advancements in artificial intelligence (AI), new tools have emerged for automated unit testing to address this issue. LÄS MER