Sökning: "Chatbotar"
Visar resultat 1 - 5 av 40 uppsatser innehållade ordet Chatbotar.
1. AI och hälsovård : en studie om Acceptansen för AI inom hälsovården
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Psykisk ohälsa har blivit alltmer vanligt förekommande och identifieras idag som ett globalt problem. Siffror för unga svenskar i åldersspannet 16-29 år som lider av psykiska problem visar oroväckande ökningar under de senaste 15 åren. LÄS MER
2. Hur AI-tjänster för kundupplevelser i organisationer kan skapa nytta : en intervjustudie
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Abstract Organisationer investerar numera i artificiell intelligens inom området kundupplevelser, så kallat customer experience, CX. CX är kundernas eller användarnas holistiska uppfattning av ett företag, organisation eller varumärke under hela kundresan, som omfattar planering av köp, genomförande av köp och upplevelsen efter ett köp, i synnerhet kundens köpresa. LÄS MER
3. Studenters användning av ChatGPT
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Till följd av den snabbt växande AI-tekonologin syftar denna studie till att fylla det forskningsgap som finns kring hur AI används inom undervisning. Detta har gjorts genom en kvalitativ studie, baserad på intervjuer och kartläggning, som undersökt hur studenter använder sig av chatboten ChatGPT. LÄS MER
4. ChatGPT’s påverkan på skolväsendet: med fokus på gymnasienivå : En kvalitativ studie om AI som stödverktyg vid undervisning
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Användning av AI har ökat i skolans värld, och med ökningen av användandet följer viss osäkerhet och kritik kring ämnet. En del av problematiken ligger i korrektheten och pålitligheten hos AI:n, medan annan problematik ligger i hur tillgången till AI ser ut mellan olika skolor, då detta kan skapa orättvisor. LÄS MER
5. "Då får man ju känslan, de här vill inte ha kontakt med sina kunder” - En kvalitativ studie om chatbotar som formar dagens servicemöten och kundrelationer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : .... LÄS MER