Sökning: "Online celebrity"

Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade orden Online celebrity.

  1. 1. KLAR(N)A? FÄRDIGA? SMOOOTH. En retorisk analys av Klarnas kommunikation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Julia Mohn; Hedda Seebass Svensson; [2023-03-10]
    Nyckelord :Varumärke; positionering; differentiering; kändisar; retorik;

    Sammanfattning : Executive summary Klarna is a Swedish fintech company founded in 2005 by three students at the Stockholm School of Economics. The company's aim was to make it safer and easier for people to shop online. Today, Klarna's overall goal is still to make online payments simple, secure and flexible. LÄS MER

  2. 2. Gambling mythologized : A multimethod qualitative study of U.S. sports betting advertising narratives

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Stig Janson; [2023]
    Nyckelord :Advertising; online sports betting; gambling advertising; qualitative content analysis; semiotic analysis; the American dream; semiotics; myth; representation;

    Sammanfattning : Online sports betting is an industry that has seen a huge surge in popularity in the US since 2018, and the companies behind this surge have enjoyed exponential increases in profits. Accompanying the increased interest in and profits of online sports gambling is a large spike in advertisements created by companies that offer online sports betting services. LÄS MER

  3. 3. #Varumärkesskandal #Trending : En kvalitativ textanalys om hur varumärkesskandaler inom modeindustrin uttrycks samt tas emot på sociala medier

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jonathan Belmonte Lobos; Amanda Issa; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; celebrity marketing; brands; brand image; brand scandal; fashion scandal; digital marketing; Influencer marknadsföring; kändis marknadsföring; varumärke; varumärkesimage; varumärkesskandal; modeskandal; digital marknadsföring;

    Sammanfattning : Bakgrund: Influencer- och kändismarknadsföring är idag vanligt förekommande. Många företag använder sig av denna marknadsföringsstrategi för att skapa ett större förtroende för företaget och dess varumärken. En kändis eller en influencer kan såväl stärka en varumärkesimage som försämra det. LÄS MER

  4. 4. Instagram Influencers Impact on Customers' Intention on Purchasing Perfume

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :My Bui; Anh Tran; [2022]
    Nyckelord :purchase intention; influencer marketing; celebrity endorsements; source credibility; social media influencer; Instagram;

    Sammanfattning : Background: Celebrity endorsements is a marketing strategy that has been long used bymarketers to strengthen brands' reputations. Nowadays, due to the fast growth of socialmedia, number of people using social media increase day-by-day. Hence, the use of digitalplatforms as marketing channel has increasing. LÄS MER

  5. 5. The determinants of Chinese consumers’ purchase intention regarding online-celebrity brand products

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :JIE CHEN; [2022]
    Nyckelord :Online celebrity; Brand; Purchase intention; Chinese consumers;

    Sammanfattning : As the digital society, built up by the internet, gradually changes people's lives, online celebrities are emerging in China and have discovered the huge business opportunities of online platforms by establishing their own brands. Many brands created by Chinese online celebrities are increasingly popular among consumers, such as Li Ziqi and Taozi Sister. LÄS MER