Sökning: "Birgitta Olsson handledare"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Birgitta Olsson handledare.

  1. 1. Intern Kommunikation - En studie av den interna kommunikationen på Consulting AB inför, under ochefter en organisatorisk förändring

    Kandidat-uppsats, Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Markus Wallström; Frida Källgren; Johan Olsson; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sammanfattning: Intern Kommunikation - En studie av den interna kommunikationen på Consulting AB inför, under och efter en organisatorisk förändring Datum: 2013-05-29 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för ekonomi, samhälle och teknik (EST), Mälardalens Högskola, Västerås Författare: Frida Källgren, Johan Olsson och Markus Wallström Titel: Intern Kommunikation - En studie av den interna kommunikationen på Consulting AB inför, under och efter en organisatorisk förändring Handledare: Birgitta Schwartz Sidor: 38 Bilagor: 2 Nyckelord: Kommunikation, Intern kommunikation, Förändringsprocess, organisatorisk förändring, Ledarskap, Kommunikationskanaler Problemformulering: Hur kommunicerade Consulting AB internt inför och under förändringen till kontorslandskap? Hur har den interna kommunikationen på Consulting AB förändrats till följd av den organisatoriska förändringen? Hur skulle den interna kommunikationen inför och under förändringsprocessen kunnat göras bättre? Syfte: Syftet är att undersöka den interna kommunikationen på Consulting AB inför och under deras förändring till kontorslandskap, huruvida den interna kommunikationen förändrats till följd av förändringen samt om den hade kunnat genomföras på ett bättre sätt. Metod: Uppsatsen är en kvalitativ studie med abduktiv ansats. LÄS MER

  2. 2. Ett smartare retail - en studie i hur smartphonen som shoppingverktyg har bidragit till ett förändrat köpbeteende och servicemöte i butiken

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Andreas Nilsson; Johanna Westerdahl Svensson; Yichu Chung; [2012]
    Nyckelord :smartphone; innovationer; köbeteende; köprocessen; självservice; multi- channel; omni-channel; omni-access; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Dags fo¨r ett smartare retail – En studie i hur den smartphoneanva¨ndande kunden bemo¨ts av butiken. Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen fo¨r Service Management. Kurs: SMKK01 Service Management: Examensarbete kandidatexamen, 15 Hp, VT2012. Seminariedatum: 29 maj 2012. LÄS MER

  3. 3. Vill ni ha mig eller inte? - En studie om motivation hos korttidsanställda i butik

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Danielsson; Joakim Hyllén; Oskar Olafsson; [2012]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Vad: Kandidatuppsats VT12, Service Management – Retail, Lunds universitet: Campus Helsingborg Författare: Caroline Danielsson, Joakim Hyllén & Oskar Olafsson Titel: Vill ni ha mig eller inte? – En studie om motivation hos korttidsanställda i butik Handledare: Carl Hellberg & Birgitta Olsson Syfte: Syftet är att beskriva och analysera vilka problem som kan uppstå och vilka nyckelfaktorer som är viktiga i butiksledningens styrning av korttidsanställda med kundkontakt i butik med fokus på motivation. Metod: Ett abduktivt arbetsätt och kvalitativa djupintervjuer med nio korttidsanställda och fyra butikschefer. LÄS MER

  4. 4. Vill ni ha mig eller inte? - En studie om motivation hos korttidsanställda i butik

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Caroline Danielsson; Joakim Hyllén; Oskar Olafsson; [2012]
    Nyckelord :korttidsanställda; butik; motivation; servicemöte; maslow; företagskultur; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vad: Kandidatuppsats VT12, Service Management – Retail, Lunds universitet: Campus Helsingborg Författare: Caroline Danielsson, Joakim Hyllén & Oskar Olafsson Titel: Vill ni ha mig eller inte? – En studie om motivation hos korttidsanställda i butik Handledare: Carl Hellberg & Birgitta Olsson Syfte: Syftet är att beskriva och analysera vilka problem som kan uppstå och vilka nyckelfaktorer som är viktiga i butiksledningens styrning av korttidsanställda med kundkontakt i butik med fokus på motivation. Metod: Ett abduktivt arbetsätt och kvalitativa djupintervjuer med nio korttidsanställda och fyra butikschefer. LÄS MER

  5. 5. Facebook som verktyg för relationsmarknadsföring - en fallstudie om resebranschens möjligheter att bygga relationer med sina kunder via Facebook

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Martina Lundin; Andrea Appelqvist; Josefin Bengtsson; [2011]
    Nyckelord :innovation; relationsmarknadsföring; relationsbyggande; tvåvägskommunikation; word of mouth; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Facebook som verktyg för relationsmarknadsföring - En fallstudie om resebranschens möjligheter att bygga relationer med sina kunder via Facebook. Seminariedatum: 2011-05-30 – 2011-05-31 Ämne/kurs: SMKK01 Examensarbete kandidatexamen, 15 högskolepoäng. LÄS MER